Sökning: "pokemon"
Visar resultat 36 - 40 av 41 uppsatser innehållade ordet pokemon.
36. The Human-Media Interface Study of Pokémon Go : Inspiring Future Gaming Experience with a New Attempt to Map the Human-Media Relation
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Pokémon Go is a Pokémon theme smartphone game released in July, 2016. The game surprisingly created a global boom of ‘Pokémon Go gaming engagement’ during the second half of 2016. LÄS MER
37. Do Privacy Concerns Matter in Adoption of Location-based Smartphone Applications for Entertainment Purposes : A Study Among University Students in Sweden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Adoption of location-based services (LBS) was for a long time below expectations, and most of the studies attribute it to privacy concerns of users. However, many new LBS applications are currently among the most downloaded application for smartphones, particularly entertainment applications. LÄS MER
38. Pokémon eller Fickmonster? En översättningsanalys av TV-serien Pokémon
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This paper will analyze and discuss the differences and problems between the Swedish and Japanese edition of the Pokémon TV-series from 1996(Jap)/1999(Swe). The focus will be on the use and translation of Yakuwarigo, nouns, names and also parts that have gone missing as a result of the localization. LÄS MER
39. Pokémon : Varför vi fortfarande vill fånga alla
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Pokémon är en serie rollspel där spelaren fångar, tränar och strider med varelser som kallas Pokémon. Första versionerna av Pokémon-spelen utkom i Japan 1996 och har sedan dess blivit ett världsomspännande fenomen som innefattar bland annat TV-spel, samlarkort och en TV-serie. Genom åren har Pokémons popularitet hållit i sig. LÄS MER
40. En kategorisering av våld i dator och tv-spel
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : This essay will focus on video and computer game violence. We hope to uncover, with the help of semiotics, according to Barthes design, if this kind of violence can have a negative effect on youth and adolescents. How intense is the violence and how graphic is it?. PEGI is the European measurement for game age limits. LÄS MER