Sökning: "positiv psykologi intervention"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden positiv psykologi intervention.

  1. 1. Learn by Doing Psychology

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Simon Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Active learning; classroom material for psychology; experiential learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to review material from the scientific field of psychology and where appropriate adapt it to experiential and active learning classroom experiences. The study is conducted in order to meet the Swedish curriculum for gymnasium and the courses Psychology 1 and 2. LÄS MER

  2. 2. THE EFFECTS OF MINDFUL MEDITATION AND CYCLIC HYPERVENTILATION WITH RETENTION ON INTEROCEPTION IN HEALTHY ADULTS : A STUDY ON HEART RATE VARIABILITY AND INTEROCEPTIVE CAPACITY

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Villiam Bornström; [2023]
    Nyckelord :Interoception; Homeostasis; Heartrate Variability;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the comparative effects of mindful meditation and cyclic hyperventilation with retention upon interoceptive ability and heart rate variability (HRV). Further studies comparing meditation and breathwork contribute to a greater understanding of their potential benefits and have the potential to enhance overall well-being in the general population. LÄS MER

  3. 3. Studera starkt : En fenomenografisk studie om en intervention i positiv psykologi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Lif Frida; Winbäck Julia; [2023]
    Nyckelord :well-being; motivation; positive psychology; positive pedagogy; music education; Project: Study with Strength; välmående; motivation; positiv psykologi; positiv pedagogik; musikpedagogik; Projekt: Studera starkt;

    Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att bidra med kunskap om hur elever och lärare uppfattar och samtalar om motivation och välmående, i förhållande till positiv psykologi. Som avgränsning har vi valt att undersöka elevers och lärares uppfattningar om interventionskursen Studera starkt. LÄS MER

  4. 4. How Avatar Representations Impact Willingness for Health-Habit Changes

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Theodor Ekenstedt; Saga Wallerström; [2021]
    Nyckelord :avatar; gamification; self-discrepancy theory; priming; e-health; avatar; spelifiering; självdiskrepansteorin; priming; e-hälsa;

    Sammanfattning : This study examines how adding avatars, personal visual representations of the user, on online forms impacts self-reported willingness for behavioral change, when considering health habits. Avatars are a gamification element proposed to have a positive impact on behavioral change. LÄS MER

  5. 5. En-sessionsbehandling med ERP vid OCD: en klinisk experimentell utvärdering

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Kristin Solli Gegner; Emma Grahn; Jon Andersson Havemose; [2021]
    Nyckelord :OCD; ERP; en-sessionsbehandling; one session treatment; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : In this experimental study, we investigated how one-session treatment with exposure and response prevention (in vivo) works for individuals diagnosed with OCD according to DSM-5. The effectiveness of the one-session treatment ERP was compared with a control group who received psychoeducation in the form of reading a text on cognitive theory and emotion theory. LÄS MER