Sökning: "pr undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden pr undersökning.

  1. 1. Tala ur Mustaschen : Hur bygger en framgångsrik byrå sitt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefin Adebro; Ellen Persson; [2020]
    Nyckelord :Identitet; profil; image; varumärke; reputation management; legitimitet; PR-byrå;

    Sammanfattning : En undersökning av byrån Mustasch utifrån identitet, profil och image som sedan kopplats samman med teorier gällande legitimitet och reputation management. Metoderna för denna undersökning var en kvantitativ innehållsanalys samt enkät med utrymme för kvalitativa tolkningar. LÄS MER

  2. 2. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Damlin; Nelly Franzén; Annie Frivold; [2020]
    Nyckelord :Representation; semiotics; social constructions; stereotypes; idealization; faceism; Representation; semiotik; sociala konstruktioner; stereotyper; idealization; faceism;

    Sammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER

  3. 3. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Douglas Olsson; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsbility; PR; Image; H M; Varumärke; SPSS;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER

  4. 4. An investigation of categorical variable encoding techniques in machine learning: binary versus one-hot and feature hashing

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Cedric Seger; [2018]
    Nyckelord :categorical features; feature hashing; binary encoding; classi- fication; kategoriska variabler; feature hashing; binär kodning; klassi- ficering;

    Sammanfattning : Machine learning methods can be used for solving important binary classification tasks in domains such as display advertising and recommender systems. In many of these domains categorical features are common and often of high cardinality. LÄS MER

  5. 5. ”Den osynliga regeringen” - En undersökning av Edward L. Bernays demokratisyn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Anton Larsson; [2018]
    Nyckelord :Democracy; Edward L. Bernays; PR; Propaganda; Psychology; History and Archaeology;

    Sammanfattning : Edward L. Bernays (1891 - 1995) was an American PR-pioneer who came into prominence during the 1920s. He made a significant contribution to the theorizing and legitimization of the field. This started with Crystallizing Public Opinion(1923)where he defined, justified and celebrated the profession. LÄS MER