Sökning: "profilera företag"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden profilera företag.
1. Employer branding: En fenomenografisk studie om Malmö stads arbete med att attrahera och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Arbete med employer branding har blivit allt viktigare som ett resultat av globaliseringen. Arbetsgivare behöver profilera sitt erbjudande på ett effektivt sätt, då både potentiella och befintliga medarbetare har fler möjligheter på arbetsmarknaden. LÄS MER
2. Leda genom samverkan : en fallstudie på Royal Djurgårdens nätverksarbete
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Allt fler företag har insett att samverkan är ett sätt att profilera sig på marknaden för att vinna konkurrensfördelar. Royal Djurgården är en nätverksorganisation i stadsdelen Djurgården i Stockholm där alla 59 aktörer som är placerade i området samverkar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. LÄS MER
3. Third - party cookies - Hur mycket vet du om third - party cookies?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ett sätt att samla information på är genom third – party cookies. Denna studie vill diskutera hur personlig information samlas in genom third – party cookies och dess påverkan på användares personliga integritet. LÄS MER
4. Fri retur – Bakslag för hållbarhetsarbetet i e-‐handeln? : En kvalitativ studie om hur företag inom modebranschen kan använda Corporate Social Responsibility i frakt-‐ och returneringsproblematiken
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: E-handeln inom modebranschen fortsätter att öka och bidrar till att konkurrensen hårdnar. Även mängden returer ökar och samtidigt ökar kraven på en hög leveransservice hos kunderna, vilket belastar returprocessen samt bidrar till en sämre miljö med ökade transporter och mer materialförbrukning. LÄS MER
5. Varumärkesbyggnad genom hållbarhetsrapportering : en fallstudie av NCC:s hållbarhetsrapporter mellan 2013–2018
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Varumärket har på senare tid blivit en viktig tillgång i ett företag. Med ett starkt varumärke kan företag särskilja sig från närstående konkurrenter och erhålla ett mervärde för intressenter som kan vara gynnande ur ett företagsekonomiskt perspektiv. LÄS MER