Sökning: "programme level"

Visar resultat 6 - 10 av 376 uppsatser innehållade orden programme level.

  1. 6. Behöver ytterstaden bli innerstaden för att vara socialt hållbar? : En fallstudie av Husbys utemiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Julia Engel; Emma Ramstedt; [2023]
    Nyckelord :Million Homes Programme; public spaces; outdoor environment; social sustainability; urbanity; Miljonprogrammet; offentliga rum; utemiljö; social hållbarhet; stadsmässighet;

    Sammanfattning : Miljonprogramsområden karaktäriseras i många fall av en enformig bebyggelse, storabostadsgårdar, trafikseparering och mycket grönska. Dessa områden är i behov avupprustning, både invändigt men även i den offentliga miljön. Idag råder ett stadsmässigtideal inom stadsplanering. LÄS MER

  2. 7. Education for Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis.; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  3. 8. Gymnasieungdomars upplevelse av stress : Prediceras stress av personlighetsegenskaper, känsla av sammanhang eller programinriktning?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Casper Hällström; Deborah Lindman; [2023]
    Nyckelord :Personality traits; SOC; stress; high school students; high school programme; Personlighetsegenskaper; KASAM; stress; programinriktning; gymnasieungdomar;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om gymnasieungdomars upplevda stress prediceras av personlighetsegenskaper, val av programinriktning och känsla av sammanhang (KASAM). För att uppnå studiens syfte har frågeställningen Skiljer sig gymnasieungdomars upplevelse av stress beroende på KASAM, personlighetsegenskaper och programinriktning? varit utgångspunkt. LÄS MER

  4. 9. Regional Climate-related Mobility Governance in Southeast Asia: The Role of the Association for Southeast Asian Nations

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Emma Hansen; [2023]
    Nyckelord :ASEAN; Southeast Asia; climate migration; mobility; climate-related mobility; regional governance; policy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study how human mobility in the context of climate and environmental change is governed at a regional level in Southeast Asia, with the regional intergovernmental organisation ASEAN, as a case study. Through a policy review of ASEAN policies on climate, migration, disaster risk reduction and development this study finds that the climate-environment-mobility nexus is not adequately addressed in ASEAN’s policy realm. LÄS MER

  5. 10. Sustainability in Action : Exploring Competences For Careers In Sustainability

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pei-Hung Liang; Beatrice Pelizzari; [2023]
    Nyckelord :Action Competence; Awakening Moment; Confidence; Motivation; Sustainability Career; Sustainability Education; Skills;

    Sammanfattning : In this thesis, we begin with a personal inquiry into “How can I make a sustainable impact?” and return to the moment when we discovered sustainability. Drawing on our personal background and reflection, we are curious to know "What competences are required for a career in sustainability?" To answer this question, we build our research upon the concept of Action Competence which articulates the necessary abilities to engage in solving sustainability issues. LÄS MER