Sökning: "pupils whit special needs"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden pupils whit special needs.

  1. 1. Identifiering och stöd till elever med dyslexi : En intervjustudie om hur lärare arbetar med att identifiera och stödja elever med dyslexi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Andreas Jansson; [2016]
    Nyckelord :dyslexia; reading and writing disability; special education needs; steering documents; Lgr11; curriculum for the compulsory school system; identification; compensatory support; dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; specialpedagogik; styrdokument; Lgr11; läroplanen; identifiering; kompensatoriskt stöd;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att diskutera och belysa hur några skolor arbetar med attidentifiera och stötta elever med dyslexi och sätta det i relation till skolans styrdokument. Föratt kunna undersöka dessa frågeställningar användes semistrukturerade intervjuer med sexstycken lärare som alla arbetar på olika skolor. LÄS MER

  2. 2. Går det att inkludera elever utan att de känner sig exluderade?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Aase Carlsson; [2016]
    Nyckelord :including; pupils whit special needs; exclusion; inkludering; exkludering; pedagoger; barn med funktionsnedsättningar; skola; integrering;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar upp ämnet inkludering av elever i skolan. Det ämnet är i dag en högst aktuellt fråga. För att förstå vad inkludering innebär tar jag del av hur inkluderingen har sett ut historiskt och hur det har förändrats under tid. LÄS MER

  3. 3. Inkludering av elever i behov av särskilt stöd i helklassundervisning i svenska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Teresia Lonnakko; [2013]
    Nyckelord :: Inclusion; pupils with special educational needs; regular classroom teaching; special education; teaching strategies; a school for all.;

    Sammanfattning : Abstract   The purpose of this study was to examine how teachers in regular classrooms include pupils with special educational needs. I also wanted to find out what support teachers get of special education teachers, and the teaching perspective the teachers have when they work whit pupils. LÄS MER

  4. 4. En skola för alla : Är denna skola integrerande eller segregerande för barn i behov av särskilt stöd

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Bjarne Bäcker; [2007]
    Nyckelord :Integration; segregation; inclusion; special-needs education; second-language learning; Integrering; segregering; inkludering; specialpedagogik; andraspråks lärande;

    Sammanfattning : In this paper integration and inclusion were analysed in both theory and practice to see what they mean for pupils who reqire special support or pupils who have Swedish as a second language in compulsory school. The purpose of this work was to investigate whether inclusion is the best way of reaching the goal of a school for all children. LÄS MER