Sökning: "purchase processes"
Visar resultat 1 - 5 av 151 uppsatser innehållade orden purchase processes.
1. Sports and Business in a Swedish Football Club A case study on Örebro SK
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : One must not forget that we are working with people, we cannot simply purchase a more powerful engine. The quote from an employee in our case organization emphasizes the human aspect in football operations, cautioning against the belief that acquiring superior resources guarantees better performance. LÄS MER
2. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER
3. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER
4. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
5. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER