Sökning: "quality in higher education"

Visar resultat 16 - 20 av 329 uppsatser innehållade orden quality in higher education.

  1. 16. Biomedicinska analytikers reflektioner under verksamhetsförlagd utbildning : En kvalitativ analys av studenters reflektionsloggböcker

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Amrah Heikkinen; [2023]
    Nyckelord :Biomedical laboratory science profession; internship; reflection; quality assurance; reasonableness assessment; interaction; professionalization and laboratory methodology science; Biomedicinsk analytiker; verksamhetsförlagd utbildning; reflektion; kvalitetssäkring; rimlighetsbedömning; interaktion; professionalisering; laboratoriemetodik.  ;

    Sammanfattning : Reflektion eftersträvas ofta i högre utbildning. Forskning och beprövad erfarenhet visar att aktiviteten ska ha avgörande betydelse för studenters djuplärande. Reflektion har även visat sig ha en central betydelse för studenters professionella lärande. Denna studie fokuserar på reflektion hos blivande biomedicinska analytiker (BMA). LÄS MER

  2. 17. Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat : En kvantitativ studie om konsumentuppfattningar kring skepticism, kvalitet, välbefinnande och betalningsvilja i Sverige och Kroatien

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kim Andersson; Klara Dandic; [2023]
    Nyckelord :Local food; Scepticism; Quality; Well-being; Willingness to pay; Lokalproducerad mat; Skepticism; Kvalitet; Välmående; Betalningsvilja;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat Författare: Kim Andersson och Klara Dandic Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Syfte: Syftet med denna undersökning är att analysera de faktorer som styr konsumenternas beslut vid köp av lokalt producerade livsmedel genom att analysera förhållandet mellan konsumenternas uppfattningar om skepticism, kvalitet, välbefinnande i förhållande till betalningsvilja. Metod: Denna studie har en kvantitativ forskningsstrategi tillsammans med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 18. En kvantitativ och kvalitativ analys av bortfall från resevaneundersökningar med mobilapplikation : Hur ser bortfallet ut och hur kan det åtgärdas?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Elise Ye; [2023]
    Nyckelord :bortfallsanalys; resevaneundersökning; TravelVu; bortfall; mobilapplikation; kvantitativ; kvalitativ; analys;

    Sammanfattning : Understanding peoples travel behavior is vital when planning transportation systems. Travel surveys are used to collect peoples travel data. Lately it has been harder to recruit respondents to the traditional travel surveys which has resulted in lower data quality. LÄS MER

  4. 19. Scrutinizing local views of the role of education in relation to western mainstream views : a case-study from Tanzania

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Utveckling och internationellt samarbete

    Författare :Najah Abyan; Caroline Petersen; [2023]
    Nyckelord :Babati; capability; education; freedom; gender; socioeconomic differences; Babati; Tanzania; kapabilitete; frihet; utbildning; genus; socioekonomiska skillnader;

    Sammanfattning : This case study was conducted to give an in-depth analysis of the local stakeholder’s views on the role of education in Babati, Tanzania. The goal is to investigate differences and similarities between the views in Babati and mainstream western views, exemplified by the theory of Martha Nussbaum and Amartya Sen while being attentive to gender and socioeconomic differences. LÄS MER

  5. 20. Learning the Lesson – A Comparative Analysis of Swedish and Chinese Strategies in Response to the COVID-19 Pandemic and Their Impact on International Student Flow

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Olha Tretiachenko; [2023]
    Nyckelord :covid-19 Swedish strategies; covid-19 Chinese strategies; international student flow;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic outbreak in 2020 has brought many teaching and learning challenges into higher education, such as innovative learning technology issues, the quality of sudden remote studying, a significant drop in international student mobility, and the overall flow of international students, that made the learning environment uncertain. The pandemic outbreak has also brought an understanding that it is a collectively shared challenge. LÄS MER