Sökning: "rätta prov"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden rätta prov.

  1. 1. On the Effectiveness of Handcrafted and Learned Features in Automated Essay Scoring

    Master-uppsats, Lunds universitet/Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisation

    Författare :Edvin Jakobsson; [2019]
    Nyckelord :Natural Language Processing Machine Learning Automated Essay Scoring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The task of Automated Essay Scoring (AES) has been active for more than half a century, starting with handcrafting statistical features used for linear regression, and currently being improved by the latest advancements in machine learning and natural language processing. Most current research uses some form of character or word embeddings to represent the essays rather than statistical features, enabling the models to analyze the text in full and automatically learn what to look for. LÄS MER

  2. 2. Rätt är det enda rätta : En studie om matematikbedömning i årskurs 1 i några utvalda klasser i Kenya

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Sofie Karlsson; Caroline Malmsten; [2016]
    Nyckelord :Bedömning; bedömningsmetoder; grundskolans tidigare år; Kenya; matematik; motivation;

    Sammanfattning : Rätt är det enda rätta – En studie om matematikbedömningen i årskurs 1 i några utvalda klasser i Kenya. The correct way is the only way – A study about assessment in mathematics in class 1 in selected classes in Kenya. Den här studien syftar till att lyfta det komplexa området bedömning i årskurs 1. LÄS MER

  3. 3. Att rätta prov/arbeten med färger och kommentarer, - En elevutvärdering av en rättningsmetod med formativ bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra van Veen; [2014]
    Nyckelord :formativ bedömning; rättningsmetod; färger och kommentarer; elevutvärdering;

    Sammanfattning : SammanfattningDetta arbete är en elevutvärdering av en rättningsmetod där man använder den formativa bedömningen istället för betyg och poäng. Genom att rätta med färger och kommentarer samt ge eleverna tid att rätta de fel de begått, ger man eleverna möjligheterna att vara delaktiga i sitt eget lärande. LÄS MER

  4. 4. Den ”analoga” mot den digitala workshopen inför ett TOEFL test

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ehsan Ashouri; [2012]
    Nyckelord :TOEFL;

    Sammanfattning : Att kunna träna effektivt till ett avgörande prov är en förutsättning för ett bra resultat. Denna uppsats har ägnats åt möjligheten till självstudier inför ett TOEFL -prov med digitala hjälpmedel i form av applikationer till mobiltelefonen. LÄS MER

  5. 5. Provkunskaper : Vilka kunskaper testas i geografiprov?

    Kandidat-uppsats, Avdelning för geografi

    Författare :Tobias Jansson; [2011]
    Nyckelord :Assessment; knowledge; geography; upper secondary school; tests; Bloom’s revised taxonomy; Bedömning; kunskaper; geografi; prov; Blooms reviderade taxonomi; gymnasiet;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilka olika kunskapsformer som testas i skriftliga prov i geografi på gymnasiet och om hur detta förhåller sig till betygskriterierna. För att besvara detta har tio geografilärares prov analyserats med hjälp av Blooms reviderade taxonomi. LÄS MER