Sökning: "reflektion över syftet i en undervisning"
Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade orden reflektion över syftet i en undervisning.
16. Plats för förändring - en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningAndersson, Helen (2018). Plats för förändring – en studie om Statens institutionsstyrelse och specialpedagogiken (Place for Change- a Study of The Swedish National Board of Institutional Care and Special Education). LÄS MER
17. Att reflektera kring sin läsförståelseundervisning : En kvalitativ studie om lärares reflektioner kring läsförståelseundervisning i årskurs 1-3
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Idag är det svårt att finna konsensus gällande vilka modeller och lässtrategier som är mest främjande för elevers läsförståelseutveckling. Att undervisa i läsförståelse blir därför ett komplext område för lärare eftersom det kan vara svårt att välja vad undervisningen ska innehålla för att elevernas läsförståelse ska utvecklas. LÄS MER
18. Skolutvecklingsarbete i praktik : En studie om hur insatser och stöd gynnar lärares vardagspraktik
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Skolutvecklingsarbete görs bäst när det uppstår från skolans eget vardagliga arbete. Det hand-lar om att systematiskt arbeta med att förbättra den egna skolan genom lärande och reflektion-er, det vill säga förbättra skolans vardagspraktik med stöd av forskning. LÄS MER
19. Att undervisa i en ny kontext : -lärarstudenters reflektioner kring utomhusdidaktik
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Det finns flera fördelar och möjligheter med att undervisa ute och intresset för utomhusdidaktik bland lärare är stort. Ute erbjuds en ny kontext där elevernas sociala relationer stärks, de engageras känslomässigt, rörelse främjas och eleverna tar större ansvar för sitt lärande. LÄS MER
20. Handledning och skolutveckling. En kvalitativ intervjustudie av tolv lärares uppfattningar
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte och problemformulering Syftet med detta arbete är att försöka utveckla hur handledare kan bidra till nyutbildade pedago- gers förståelse av att omsätta och använda sina teoretiska kunskaper från utbildningen i den didaktiska undervisningsverkligheten. Studiens frågeställningar är: 1. LÄS MER