Sökning: "reklambyråbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet reklambyråbranschen.

  1. 1. Svenska reklambyråers användande av upplevelsedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Matilda Stafås; [2020]
    Nyckelord :advertisingagencies; experiencedesign; marketing; Marknadsföring; reklambyråer; upplevelsedesign;

    Sammanfattning : Upplevelsedesign kan ge positiva effekter, både rent ekonomiskt men också i hur något uppfattas. För att fler ska få möjlighet att använda sig av upplevelsedesign krävs det att kunskap finns om ämnet inom reklambyråbranschen. LÄS MER

  2. 2. ARBETSTIDSFÖRKORTNING UTAN KLASSKAMP? En fallstudie i varför en reklambyrå väljer att införa sex timmars arbetsdagar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Anton Rundström; [2016-09-15]
    Nyckelord :arbetstid; arbetstidsförkortning; exploatering; reklambyråbranschen; sex timmars arbetsdag;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att förklara varför ett privat företag, i detta fall en mindre reklambyrå, väljer att pröva sex timmars arbetsdagar med bibehållen lön. Därtill syftar studien till att undersöka förutsättningarna för denna typ av arbetstidsförkortning och ta reda på ifall förutsättningarna har förändrats. LÄS MER

  3. 3. The importance of a portfolio when applying for work in the advertising industry - from the perspective of the applicant and employer

    M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Ida Jansson; Jasmine Rosbäck; [2013]
    Nyckelord :portfolio; anställningsprocessen; reklambyråbranschen; arbetsansökan; reklambyrå; grafisk design; arbetsprover; portfolions betydelse;

    Sammanfattning : Eftersom det ofta är hård konkurrens om arbeten inom reklambyråbranschen är det viktigt att den arbetssökande skiljer sig från mängden. För att göra det är det vanligt att den arbetssökande använder sig av en portfolio. LÄS MER

  4. 4. Förändras för att förbli : Hur omvärldsfaktorer påverkar den svenska reklambyråbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Florhed; Matilda Tjernström; [2013]
    Nyckelord :tjänsteerbjudande; reklambyråer; marketing communications; service offering; advertising agencies; external factors; environmental analysis; business development; marknadskommunikation; omvärldsfaktorer; omvärldsanalys; affärsutveckling;

    Sammanfattning : Omvärldsfaktorer som företag står utan makt att direkt påverka förändrar ständigt det affärslandskap där företag vistas. Framför allt har den tekniska utvecklingen ständigt varit en stark drivkraft till organisatorisk förändring, både historiskt sett men även i modern tid. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring : En fallstudie av reklambyråer

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jeanette Engdahl; Mijanovic Mija; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; reklambyrå; reklambransch; kreativitet; strategi;

    Sammanfattning : Abstract The development of new economies from the industrial revolution to the information society of today has led to an increase in goods, services and information technology. It has also affected the way that organizations are formed and shown that organizations transform more and more into networks. LÄS MER