Sökning: "resebranschen"
Visar resultat 11 - 15 av 73 uppsatser innehållade ordet resebranschen.
11. Vem syns i paradiset? En analys av vilka stereotyper och normer som syns i resebranschens bildspråk
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien undersöker vilka sociala grupper som representeras på hemsidorna från de fyra ekonomiskt mest framgångsrika researrangörerna i Sverige. Studien tar även upp vilka stereotyper och normer som förekommer. Målet med uppsatsen var att jämföra resultatet med liknande studier för andra branscher. LÄS MER
12. ”Co-creation” i resebranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats avser att undersöka hur företags användning av co-creation påverkar kundnöjdhet och kundlojalitet inom resebranschen. En enkät delades ut på Arlanda flygplats i Stockholms län. Enkäten skedde under fyra dagar för att få in så många svar som möjligt. LÄS MER
13. Big datas påverkan på beslutsfattande av kundsegment : - En fallstudie av organisationer inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Through an ever-increasing connectivity, the digital imprints left behind are opening new possibilities for organizations. Big data contains large amounts of consumer data and through analysis this data is transformed into information. LÄS MER
14. If you book on your own, you travel on your own
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER
15. Resor – i virtuella eller verkliga världar. En studie om hur virtual reality kan påverka varumärken i resebranschen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien undersöker hur virtual reality-filmer från Thomas Cooks app ”Holiday 360” kan påverka konsumentens inställning till varumärket. Uppsatsen redovisar intervjupersonernas upplevelser av två VR-filmer i förhållande till en av Thomas Cooks 2D-filmer och tar upp aspekter som associationer till varumärket före, emellan och efter filmvisningarna, deras uppleva närvaro i den virtuella omgivningen samt reflektioner kring om och i så fall hur appen kan fylla en funktion för respondenten. LÄS MER