Sökning: "resebranschen"

Visar resultat 11 - 15 av 73 uppsatser innehållade ordet resebranschen.

  1. 11. Vem syns i paradiset? En analys av vilka stereotyper och normer som syns i resebranschens bildspråk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Emma Björklund; [2018]
    Nyckelord :resebranschen; grafisk design; representation; normer; stereotyper; genus; vem syns; reklam;

    Sammanfattning : Studien undersöker vilka sociala grupper som representeras på hemsidorna från de fyra ekonomiskt mest framgångsrika researrangörerna i Sverige. Studien tar även upp vilka stereotyper och normer som förekommer. Målet med uppsatsen var att jämföra resultatet med liknande studier för andra branscher. LÄS MER

  2. 12. ”Co-creation” i resebranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yekbun Demirel; Liqaa Al-Adhadh; [2017]
    Nyckelord :Co-creation; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Resebranschen;

    Sammanfattning : Denna uppsats avser att undersöka hur företags användning av co-creation påverkar kundnöjdhet och kundlojalitet inom resebranschen. En enkät delades ut på Arlanda flygplats i Stockholms län. Enkäten skedde under fyra dagar för att få in så många svar som möjligt. LÄS MER

  3. 13. Big datas påverkan på beslutsfattande av kundsegment : - En fallstudie av organisationer inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Krusing; Leo Tiricke; [2017]
    Nyckelord :Marketing; big data; decision making; segmenting; the travel industry; Marknadsföring; big data; beslutsfattande; segmentering; resebranschen;

    Sammanfattning : Through an ever-increasing connectivity, the digital imprints left behind are opening new possibilities for organizations. Big data contains large amounts of consumer data and through analysis this data is transformed into information. LÄS MER

  4. 14. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  5. 15. Resor – i virtuella eller verkliga världar. En studie om hur virtual reality kan påverka varumärken i resebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lina Ludwigson; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Resa; Thomas Cook; Varumärke; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur virtual reality-filmer från Thomas Cooks app ”Holiday 360” kan påverka konsumentens inställning till varumärket. Uppsatsen redovisar intervjupersonernas upplevelser av två VR-filmer i förhållande till en av Thomas Cooks 2D-filmer och tar upp aspekter som associationer till varumärket före, emellan och efter filmvisningarna, deras uppleva närvaro i den virtuella omgivningen samt reflektioner kring om och i så fall hur appen kan fylla en funktion för respondenten. LÄS MER