Sökning: "resebranschen"

Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade ordet resebranschen.

  1. 16. Låt inte resan förstöra resmålet : En kvalitativ studie om kommunikation av CSR  i resebranschen

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emmelie Andersson; Andreas Gillberg; [2015]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; supplier communication; CSRstrategy; CSR-communication; sustainability; tourism industry; travel agency; Corporate Social Responsibility; CSR; leverantörskommunikation; CSR-strategi; CSR-kommunikation; hållbarhet; företagsansvar; resebranschen; resebyrå;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Vad bör en CSR-strategi innehålla för en resebyrå? Underfråga: Hur bör en resebyrå kommunicera sin CSR-strategi till sina leverantörer? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka aspekter och komponenter som bör ligga till grund för en resebyrås CSR-strategi. Målet är att dessa grunder ska mynna ut i rekommendationer för resebyråer för hur de ska formulera sin CSR-strategi. LÄS MER

  2. 17. Vad tyckte du om resan? Glöm inte att skriva en recension! : En studie om hur företag kan använda sina kunders eWOM och sociala medier för att förbättra servicekvalitén.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Bordier; Robin Masth; [2015]
    Nyckelord :eWOM; kundförväntningar; online; resebranschen; servicekvalité; sociala medier;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this study has been to provide a deeper understanding of how companies in the travel industry works with social media and electronic Word-of-mouth (eWOM) by analyzing and investigating social media and eWOM and how it effects customers’ expectations on the companies service quality. In connection with the purpose we have chosen the following research questions: 1. LÄS MER

  3. 18. Att sätta guldkant på silveråldern- Marknadskommunikation till gruppen "Baby Boomers" inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marie Andersson; Sara Ericsson; [2014-02-27]
    Nyckelord :marknadskommunikation; baby boomers; generationsanalys; resor; demagrafi; segmentering; resepreferenser; kognitiv ålder; subjektiv ålder;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. Sociala medier som marknadsföringskanal : En fallstudie i resebranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Madeleine Bergkvist; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; kundrelationer; värdeskapande; resebranschen; marknadsföring; word of mouth;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att studera hur mindre företag i resebranschen kan använda sociala medier som en framstående marknadsföringskanal för att öka kännedomen om företagets varumärke, samt skapa ett gemensamt värde för både kund och företag. De huvudsakliga teorier som ligger till grund för den här studien är sociala medier, sociala medier som marknadsföringskanal, varumärket, segmentering, strategi, krishantering, marknadsföring och kundservice, kundrelationer och värdeskapande, word of mouth, samt framtid. LÄS MER

  5. 20. Utsatta barns situation vid barnsexturism: en studie om rättssäkerhet i en globaliserad värld

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Elin Arnshed; Jino Abbasi; [2014]
    Nyckelord :rättssäkerhet; globalisering; brottsoffer; barn; barnsexturism; Social Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om utsatta barns möjligheter till rättssäkerhet i en globaliserad värld. Vi har undersökt centrala aktörers uppfattningar om barns utsatthet vid barnsexturism, i syfte att skapa en ökad förståelse för hur dessa barns rättssäkerhet tar uttryck. LÄS MER