Sökning: "resultat av engagerade medarbetare"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden resultat av engagerade medarbetare.
1. Karriärmöjligheter som lojalitetsfrämjande faktor. En kvalitativ studie som undersöker vilken roll som möjligheten till karriärutveckling spelar för medarbetarlojalitet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie har undersökt vilken roll som möjligheter till karriärutveckling spelar för medarbetares lojalitet till deras arbetsgivare. Att behålla sina anställda och få dem att känna sig engagerade är två centrala utmaningar som företag står inför. LÄS MER
2. Välkommen in : En kvalitativ fallstudie om betydelsen av kommunikationen mellan ledare och nyanställd för en välfungerande socialiseringsprocess
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-); Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Problemformulering och syfte: Idag stannar nyanställda allt kortare tid på sina arbetsplatser. En av de främsta orsakerna till detta är upplevelsen av bristande återkoppling, uppskattning och stöd från ledaren samt misslyckande med att förmedla och implementera organisationens kultur till nya arbetstagare. LÄS MER
3. Ligger ledarskapet i medarbetarens händer? : En studie om ledarskap ur ledarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Ligger ledarskapet i medarbetarens händer? - En studie om ledarskap ur ledarens perspektiv Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Josefin Aronsson och Anton Lindström Handledare: Monika Wallmon Datum: 2023 – januari Syfte: Studiens syfte är att ur ledarens perspektiv undersöka hur ledarskapet påverkas av relationen mellan en ledare och en medarbetare. Mer specifikt, vilka konsekvenser det får i form av eventuell diskriminering av medarbetare eller för vilken utsträckning som ledaren delegerar egenmakt till medarbetaren. LÄS MER
4. Chef eller kollega - vem är viktigast? : En kvantitativ studie om fyra dimensioner av socialt stöd och dess samband med arbetsengagemang hos konsulter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Konsultverksamheten är en komplex bransch där arbetstagarna kan ha svårt att känna en samhörighet till både konsultverksamheten och kundföretaget. Socialt stöd är en väsentlig faktor för att hålla medarbetare engagerade på arbetet och skapar en vilja för medarbetaren att tillhöra organisationen. LÄS MER
5. Hur säkerhetskultur påverkar utförandet av ett säkert arbete : Med fokus på exponering av byggdamm, hand- och armvibrationer och ergonomi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Inledning: Byggbranschen är en av Sveriges mest skadedrabbade branscher. Inom branschen är trä- och betongarbetare de mest utsatta yrkesgrupperna för skador samt den yrkesgrupp som löper störst risk för långvariga sjukdomar. Kultur etablerades när orsaksfaktorer som teknisk och mänskliga beteenden inte kunde användas som orsaksfaktorer. LÄS MER