Sökning: "rosengren purpose"
Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden rosengren purpose.
1. Towards Smart Warehousing : Realigning Key-actors for a Successful Transition
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to create a process map for realignment, showcasing how the actors in a retailing 3PL ecosystem interact when introducing a smart warehouse and which capabilities that each actor needs to possess to manage these interactions. Method - An exploratory research approach was used, where multiple cases of Swedish 3PL retail supply chains were investigated. LÄS MER
2. Kriskommunikation ur ett barnrättsperspektiv : En kvalitativ studie utifrån webbplatsen Lilla Krisinfo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har syftat till att nå ökad kunskap om hur myndigheter kan utveckla sin kriskommunikation med barn i åldern 12-13 år, utifrån ett barnrättsperspektiv. Webbplatsen Lilla Krisinfo har utgjort ett exempel för studien. LÄS MER
3. Studie av syretillgångens inverkan på nötning av hårdmetall vid bearbetning av kopparlegeringar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Tillämpad materialvetenskapSammanfattning : During the production of metal zippers, cemented carbide (CC) tools are used to cut preformed brass wire into small elements. Even though the cemented carbide is much harder than the copper alloy, it gets worn and eventually the tool must be replaced. LÄS MER
4. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER
5. Femvertising: Dagens fluga eller tidlös fullträff?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how femvertising, in specific advertising which aims to encourage female empowerment, is perceived by two generations of women and if it affects their attitudes toward an ad. The study is a replication of the previous study Advertising “like a girl”: Toward a better understanding of “femvertising” and its effects presented by Åkestam, Rosengren and Dahlén (2017). LÄS MER