Sökning: "sång kör"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden sång kör.
16. Vilket betyg sjöng jag?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Språk: SvenskaHuvudämne: MusikSammanfattningI denna uppsats avhandlas bedömning i ämnet kör, både ifråga om betygsättning ochbedömningsunderlag. Syftet med uppsatsen är att svara på hur lärare bedömer, vad sombedöms och varför i ämnet kör. LÄS MER
17. På tal om intonation - En kvalitativ intervjustudie om körledares syn på hur instruktioner om intonation bör förmedlas.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Speaking of intonation, a qualitative interview study concerning choirmasters' views on intonation instructions and how they should be given. This study examines choirmasters' views on how intonation work should be conducted. It is a qualitative interview study with four choir directors who work in Skåne, Sweden. LÄS MER
18. Individuell utveckling i grupp - sångundervisning tillsammans med och genom andra
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Individual development in group - voice lessons together with and through others. The purpose of this study is to, from a life-world phenomenological point of view, document how singers experience their vocal technical and musical learning in group and in to relate this to their experience of a private lesson and to study what factors have been decisive for these experiences. LÄS MER
19. Rytmik eller Ensemble? : En studie om musiklärares val av undervisningsinnehåll ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogikSammanfattning : Bakgrund & Syfte: Under våra år som musikstudenter på lärarutbildningen, så märkte vi bland våra klasskamrater såväl som våra kurslärare och lärare ute på praktikperioder, att kvinnorna ofta visade ett större intresse för områden som rytmik och kör – medan männen var mer engagerade inom ensemblespel och instrumentundervisning. Även tidigare forskning pekade på samma sak. LÄS MER
20. Rytmik eller Ensemble? : En studie om musiklärares val av undervisningsinnehåll ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogikSammanfattning : BAKGRUND OCH SYFTE: Under våra år som musikstudenter på lärarutbildningen, så märkte vi bland våra klasskamrater såväl som våra kurslärare och lärare ute på praktikperioder, att kvinnorna ofta visade ett större intresse för områden som rytmik och kör – medan männen var mer engagerade inom ensemblespel och instrumentundervisning. Även tidigare forskning pekade på samma sak. LÄS MER