Sökning: "sambandsmodell"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet sambandsmodell.

  1. 1. Användarinvolveringens betydelse föranvändartillfredsställelsen : Hur påverkar användarinvolvering under förvaltningsfasenanvändarnas tillfredsställelse med informationssystem inommassa- och pappersindustrin?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Eriksson; Petter Kjellsson; [2020]
    Nyckelord :User involvement; user satisfaction; maintenance phase; system development; pulp and paper industry; information system; relations model; Användarinvolvering; användartillfredsställelse; förvaltningsfas; systemutveckling; massa- och pappersindustrin; informationssystem; sambandsmodell;

    Sammanfattning : In the pulp- and paper industry the human dimension indesign of information systems has been underestimated andoverlooked. Research indicates that there is a gap concerninguser involvement in the maintenance phase. LÄS MER

  2. 2. Vilka bakomliggande faktorer definierar relationskvalitet : en kvantitativ studie ur hyresgästens perspektiv

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Knut Muhrén; Joakim Ludvigsson; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Sedan Berry et al (1983) definierade relationsmarknadsföring har en mängd forskning försökt förklara vilka faktorer egentligen som ligger bakom en relationskvalitet. Begrepp som engagemang, förståelse, förtroende, relationens längd med mera är några av sakerna som forskare försökt att definiera relationskvaliteten. LÄS MER

  3. 3. Teknologibaserad självbetjäning - En lojalitetsskapande funktion?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Vedin; Pehr Adolf Tamm; Anna Clarving; [2003]
    Nyckelord :Dagligvaruhandeln; kundtillfredsställelse; lojalitet; teknologibaserad självbetjäning TBSB ; servicekvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur TBSB påverkar kundernas lojalitet inom dagligvaruhandeln. Metod:Efter att vi läste in oss på ämnena TBSB och lojalitet valde vi ut delar ur teorin där vi koncentrerat oss på lojalitet hos kunder i dagligvaruhandeln ur ett beteende och attitydperspektiv samt TBSB-faktorers påverkan på servicekvalitet och kundtillfredsställelse. LÄS MER