Sökning: "sense-making"

Visar resultat 21 - 25 av 152 uppsatser innehållade ordet sense-making.

  1. 21. Making tradition sustainable: How consumers make sense of NIVEA’s sustainability communication

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lisa Winnenburg; [2022]
    Nyckelord :Perceived Brand Authenticity; Sustainability Communication; Sense- making Theory; Consumer Perspective; Global Brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : With the growing concern about the environment, consumers become more critical in their consumption and almost every organization communicates its sustainability efforts. However, not in every case do consumers believe in sustainability claims. LÄS MER

  2. 22. ”You’re a Doubter. You’ve Been Deceived by Satan.” : A Study of Information Use in Latter-day Saints Undergoing a Crisis of Faith

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emilia Selmosson; [2022]
    Nyckelord :Information science; Information behavior; Mormons; Belief and doubt; Informationsbeteende; informationssökning; mormoner; tvivel;

    Sammanfattning : Introduction. Crises of faith are major cognitive gaps. This investigation discerns the function of information use in responding to crises of faith in addition to exploring the information-related context of the LDS church. LÄS MER

  3. 23. Från småsnack till digital chatt- En kvalitativ studie om organisationskultur och informell kommunikation i en digital arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Lindström; Clara Bergsten; [2021]
    Nyckelord :organizational culture; organizational identity; internal communication; informal communication; Covid-19; digital working environment.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur kommunikatörer i svenska organisationer uppfattar organisationskultur i förhållande till den nya digitala arbetsmiljö som organisationer befinner sig i med anledning av Covid-19-pandemin, samt vad de anser är av störst vikt att fokusera på och arbeta med i denna situation. Med en vetenskaplig utgångspunkt i socialkonstruktivism, meningsskapande, hermeneutik och fenomenologi har vi genomfört en kvalitativ intervjustudie, som kopplar an till teorier och tidigare forskning inom fälten organisationskultur, organisationsidentitet, internkommunikation och informell kommunikation. LÄS MER

  4. 24. Beslutsfattande vid samordning av transporter under Covid-19-pandemin : Hur ter sig chefsarbetet med avseende på beslutsfattande under en pandemi på Serviceresor Region Kronoberg?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evelina Velke; Sophie Bergström; [2021]
    Nyckelord :Decision-making; Management; Crisis management; Covid-19; Sense making; Beslutsfattande; Chefskap; Krishantering; Covid-19; Meningsskapande;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin påminner oss om att vi lever i en föränderlig värld, en enhet som verkar för att ge invånarna ett gott liv och som var dag arbetar nära pandemin är Serviceresor på Region Kronoberg. Något som är av intresse i denna uppsats är hur chefers beslutsfattande ser ut under en så unik situation. LÄS MER

  5. 25. Kroppsaktivism genom blicken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Pålsson; Hanna Duvander; [2021]
    Nyckelord :Strategisk visuell kommunikation; visuell kultur; visuell kommunikation; strategisk kommunikation; könsnormer; den manliga blicken; den kvinnliga blicken; kroppsaktivism; aktivism på sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how visual communication in today´s society can be used as as a strategic communicative tool. More specifically, the study aims to contribute with deeper knowledge of how young women's body activist still images from Instagram can be interpreted in relation to gaze theory, and whether their visual communication can contribute to counteracting the male gaze's portrayal of women and thus create a healthier female normative for visual communication. LÄS MER