Sökning: "single channel"

Visar resultat 16 - 20 av 244 uppsatser innehållade orden single channel.

  1. 16. Evaluation of Methods for Sound Source Separation in Audio Recordings Using Machine Learning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikationssystem

    Författare :Amanda Gidlöf; [2023]
    Nyckelord :Sound source separation; signal processing; audio processing; speech enhancement; speaker identification; speech separation; speech processing; speaker separation; single channel; multi channel; cocktail party problem; machine learning; neural network; deep learning; deep neural network; convolutional network; dual-path network; filter-and-sum network; recurrent network; beamforming;

    Sammanfattning : Sound source separation is a popular and active research area, especially with modern machine learning techniques. In this thesis, the focus is on single-channel separation of two speakers into individual streams, and specifically considering the case where two speakers are also accompanied by background noise. LÄS MER

  2. 17. Dam Failure Analysis of the Parteboda Hydropower Plant : A deterministic approach

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Magnus Simon Graf; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Despite all the benefits a dam can provide, hundreds of years of experience have shown the destructive forces that can be unleashed by dam failure. To carry out risk management and execute mitigative measures for a dam facility, it is first necessary to assess the incremental consequences of a potential dam failure. LÄS MER

  3. 18. Machine Learning-based MIMO Indoor Positioning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Qiyi Chen; [2023]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The most widely used positioning system is Global Navigation Satellite System (GNSS), which uses traditional positioning techniques and cannot achieve satisfactory positioning performance in indoor scenarios due to Non-Line-of-Sight (NLoS) transmission. Fingerprinting is a non-traditional positioning technique that is robust to NLoS transmission in indoor scenarios. LÄS MER

  4. 19. Experimental Testing of Solar Photovoltaic/Thermal Collectors for Low Temperature Heat Pump Integration

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jaakko Eskola; [2023]
    Nyckelord :Solar photovoltaic thermal; PVT; heat pump; thermal performance; ISO 9806:2017; Solhybrid; PVT; värmepump; termisk prestanda; ISO 9806:2017;

    Sammanfattning : A hybrid photovoltaic/thermal (PVT) collector enables simultaneous electricity and heat production from a single solar module. Integrating PVT collectors with a ground source heat pump (GSHP) improves the seasonal performance of the heating system and prevents from temperature degradation of the ground. LÄS MER

  5. 20. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER