Sökning: "social interaktion arbetsplats"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden social interaktion arbetsplats.

  1. 1. “Man anpassar sig för att överleva” : En studie om lärande- och anpassningsprocesser hos svenskar med internationella arbetsplatser.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Dania Jihad; Yasmine Rghif; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Cultural Adaptation; International workplace; Multicultural Work Environments; Working abroad.; Nyckelord: Kulturell Anpassning; Internationella Arbetsplatser; Multikulturella Arbetsmiljöer; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Abstract (sv): Denna uppsats undersöker de lärande- anpassningsprocesser som svenskar genomgår när de etablerar sig på internationella arbetsplatser. Med fokus på svenskar som arbetar i olika länder utgår studien från dessa två forskningsfrågor: Hur beskriver svenskar sina erfarenheter av att etablera sig på en arbetsplats utomlands? Vilka möjligheter och utmaningar identifierar svenskar i dessa sociala lärande- och anpassningsprocesser? Studien besvarar dessa frågor genom en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer för att utforska individuella erfarenheter av kulturell och professionell anpassning. LÄS MER

  2. 2. Framtidens arbetsplats : En djupdykning i tillit och engagemang under distansarbete

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alice Robillard; Annie Ulvhuvud; [2024]
    Nyckelord :Trust; commitment; social interaction; transformational leadership; interactional chains; emotional energy; remote work; Tillit; engagemang; social interaktion; transformativt ledarskap; interaktionskedjor; emotionell energi; distansarbete;

    Sammanfattning : As the extensive digitization has taken place, workplaces worldwide have undergone changes to integrate digitization into daily work life. The purpose of this qualitative study is to examine how this digitization affects organizations at an individual level. LÄS MER

  3. 3. Pandemi, ledarskap och socialt arbete : En kvalitativ studie om distansarbetets inverkan på klientarbete och ledarskap inom socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Emma Lindgren; Petra Sandling; [2023]
    Nyckelord :Socialt arbete; covid-19; hemarbete; digitalisering; ledarskap;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur chefens ledarskap påverkas och förändras av att socialsekreterare arbetar på distans, samt hur det i sin tur påverkar klientarbetet.Datamaterialet har samlats in genom en fokusgruppsintervju med fyra intervjupersoner som arbetar som socialsekreterare inom socialtjänsten. LÄS MER

  4. 4. Kontorsarbete efter Covid-19 : En kvalitativ studie gällande hur anställda och ledares erfarenheter av att arbeta hemifrån har varit under Covid-19 och hur det kan påverka kontorsarbetet efter pandemin.

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Shanaz Fakhereddin; Mary Morcos; Diana Saade; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Corona; pandemi; ledarskap; organisationsförändringar; kontorslokaler; kontor; kontorsyta; trender; efterfrågan; hemarbete; framtida kontor;

    Sammanfattning : Sedan drygt två år tillbaka har Covid-19 pandemin förändrat många aspekter av våra liv. Även om det inte är klart vilka förändringar som kommer fortsätta gälla efter pandemin, är det med stor säkerhet att nya rutiner kommer att uppstå. LÄS MER

  5. 5. SOCIALT ARBETE OCH AKTIVITETSBASERADE ARBETSPLATSER - POSITIVT ELLER NEGATIVT FÖR SOCIALSEKRETERARE? : En litteraturstudie om aktivitetsbaserade arbetsplatser inverkan på socialsekreterares yrkesroll

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Eric McCluskie; [2022]
    Nyckelord :Social service worker; activity-based workplace; impact; professional role; workplace; cooperation; Socialsekreterare; aktivitetsbaserad arbetsplats; inverkan; yrkesroll; arbetsplats; samverkan;

    Sammanfattning : Socialsekreterare förväntas alltmer interagera med andra organisationer för att utföra effektivt socialt arbete. En lösning har blivit att introducera mer flexibla arbetsplatser i form av aktivitetsbaserade arbetsplatser (ABW) för att förbättra interaktion och kommunikation mellan anställda. LÄS MER