Sökning: "sociala medier handels"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden sociala medier handels.
11. Varumärkesbyggnad : med fokus på sociala medier
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Internet och den interaktiva webben är en naturlig del i dagens kommunikation. Varumärken måste vara där konsumenterna är och allt mer är det online. Företag bör dra nytta av den interaktiva webben och därigenom sociala medier vid uppbyggnaden av varumärket. LÄS MER
12. Föränderlig navigationsstruktur : En empirisk studie i e-handelsmiljö.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag används internet till de flesta vardagsaktiviteter och har i olika grad blivit en rutin för många. Internetet används i utbildningssyfte, sökande efter information och sociala medier. Besök på internetbutiker har blivit allt vanligare och internetbutikrena konkurrerar numera med de fysiska butikerna. LÄS MER
13. Sociala medier som marknadsföringskanal : En studie kring hur punk och rockare upplever och använder sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Problembakgrund: Sociala medier har blivit så viktigt att marknadsförare inte kan bortse ifråndem (Patino, Pitta och Quinones, 2012). Det är viktigt att företag har en klar strategi för hurmarknadsföringen på sociala medier ska se ut (Setreus, 2011). LÄS MER
14. Social affärsverksamhet : hur företag använder sociala media för intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En massa människor vet vad sociala medier kan göra, det är nu dags att börja arbeta. - Rick Mans, Social Media Lead CapgeminiSyftet med uppsatsen är att klargöra hur sociala media kan bidra till att effektivisera företags internkommunikation, genom att undersöka vilka problem som upplevs finnas i dagsläget, vilka möjligheter sociala media erbjuder och om dessa möjligheter kan appliceras på problemen för att förbättra internkommunikationen. LÄS MER
15. Lyxfru som livsstil : Hur den kvinnliga konsumenten identifierar sig med livsstilen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte:Uppsatsen syftar till att beskriva samt analysera hur svenska kvinnliga konsumenter uppfattar och förhåller sig till den presenterade livsstilen. Vidare är syftet med uppsatsen att ta fram en modell för analys av livsstil, med denna modell som verktyg kan vi analysera livsstil som presenteras via publicerade bilder i bloggar. LÄS MER