Sökning: "sociala medier handels"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden sociala medier handels.

  1. 6. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  2. 7. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  3. 8. Riskfri e-handel i Sverige?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Jireskog; Valerija Sabo; [2014]
    Nyckelord :E-handel; sociala medier; layout; risk; Online shopping; social media; consumer behavior; layout; risk; payment options; konsumentbeteende; betalningsmetoder;

    Sammanfattning : Internet är en del av vardagslivet och har fått ett stort inflytande på hur människor idag lever sina liv. E-handeln är en del av helheten som bidragit till förändringar i konsumenternas beteende; hur de handlar och söker information. Företagen utformar sin strategi utefter detta för att kunna hantera olika moment i köpprocessen. LÄS MER

  4. 9. Upphovsrättsproblem i virtuella nätverk

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anna Olsson; Jennifer Thoresson; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala nätverk; Upphovsrätt; Kommunikation; Lagar; Socialpsykologi; Informatik; Virtuella nätverk; Medvetenhet; Rättsinformatik; Samhällsfrågor; Användarbeteende;

    Sammanfattning : Det har vid flera tillfällen uppmärksammatsattdetfinnsproblemmedattenstörremängdmänniskorfildelar.DettaharframföralltlyftsframisvenskamedierisambandmedThePirateBaymåletår2009och2010.SvensklagstiftningförsökertillsammansmedandraländerattminskapådennatypavdelninggenomdiverselagförslagsåsomexempelvisIPRED,ACTAochSOPA. LÄS MER

  5. 10. Modebloggares påverkan på unga kvinnors köpintention.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Enocson; Emelie Rolfsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; opinionsledare; word of mouth; word of mouse; blogg;

    Sammanfattning : Idag vet vi att läsandet och skrivandet av bloggar ökat markant de senaste åren, framför allt bland unga kvinnor. Vidare ser vi en ökad popularitet av modebloggar, där exponering av kläder och andra produkter, dagligen finns med bland inläggen för att inspirera läsarna. LÄS MER