Sökning: "storyline motivation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden storyline motivation.

  1. 1. Storylinemetoden i inlärning av engelska som andraspråk : - en forskningsöversikt om Storylinemetoden i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Isaksson; [2021]
    Nyckelord :Storyline approach; story; characters; second language acquisition; second language teaching; young learners; motivation; intrinsic motivation; learner autonomy; active learning; positive interdependence; cooperative learning; challenges; aesthetics; creativity; sociocultural theory;

    Sammanfattning : The Swedish curriculum emphasizes the importance of pupils’ active learning, influence over the education and communicative skills in language learning. The Storyline approach has since its entry in the educational context in the 1960s, influenced teaching all over the world. LÄS MER

  2. 2. Space Adventure : The Storyline Method and Young English Language Learners’ Motivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Orehag; [2017]
    Nyckelord :English second language ; elementary school; Storyline; motivation; teaching methods;

    Sammanfattning : This study examined the Storyline method and its effect on young English language learners’ motivation. Four classes in third year compulsory school in Sweden were studied using an experimental research design, where two groups used the Storyline method and two continued with their usual teaching. LÄS MER

  3. 3. Engelska i en fiktiv värld : En undersökning av storylinemetoden i engelskundervisning för yngre åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lilly Bergvall; [2017]
    Nyckelord :Storyline approach; young language learners; motivation; creativity; Storylinemetoden; språkundervisning i lägre åldrar; motivation; kreativitet;

    Sammanfattning : The storyline approach is a group centred and cross-curricular teaching method focusing on the creation of a story and a fictive world in the classroom. The story develops by the pupils’ answers to different key questions, which represent tasks and activities. LÄS MER

  4. 4. När Alfons Åberg knackar på i klassrummet - Undervisning utifrån skönlitterära böcker i meningsfulla sammanhang

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Sörensen; [2016]
    Nyckelord :fantasi; kreativitet; lekfullt lärande; meningsskapande; motivation; nyfikenhet; skönlitteratur;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet handlar om barns tankar kring undervisning som jag bedrivit tillsammans med elever i årskurs 1 under en av mina VFU-perioder. Syftet med studien är att undersöka och beskriva elevernas uttalade upplevelser kring de undervisningssituationer som utgick från Gunilla Bergströms berättelser som handlar om Alfons Åberg. LÄS MER

  5. 5. Storylines effekt på muntliga redovisningar ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Amanda Olofsson; [2015]
    Nyckelord :Storyline ́s effect on oral presentations from a student perspective; Storyline; motivation; muntliga redovisningar; elevperspektiv; årskurs fyra;

    Sammanfattning : The aim of this study is to elucidate how a number of pupils in grade four experience the Storyline working method and its influence on their perception of oral presentations to the class. The main method used in the study was qualitative interviews. LÄS MER