Sökning: "strategi ur ett innovationsperspektiv"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden strategi ur ett innovationsperspektiv.

  1. 1. Strategi ur ett Innovationsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Andreas Jarebro; Magnus Larsson; [2012]
    Nyckelord :Innovation; Strategi; Nätverk; Strategisk analys; Affärsskapande;

    Sammanfattning : Studien ämnar till att granska och diskutera strategi i ett innovationssammanhang för att undersöka hur eller om företag kan arbeta strategiskt med innovation. Innovation är en ickelinjär process och strategiarbete handlar om att göra bedömningar om framtiden. LÄS MER

  2. 2. Facebook som verktyg för relationsmarknadsföring - en fallstudie om resebranschens möjligheter att bygga relationer med sina kunder via Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Lundin; Andrea Appelqvist; Josefin Bengtsson; [2011]
    Nyckelord :innovation; relationsmarknadsföring; relationsbyggande; tvåvägskommunikation; word of mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Facebook som verktyg för relationsmarknadsföring - En fallstudie om resebranschens möjligheter att bygga relationer med sina kunder via Facebook. Seminariedatum: 2011-05-30 – 2011-05-31 Ämne/kurs: SMKK01 Examensarbete kandidatexamen, 15 högskolepoäng. LÄS MER

  3. 3. Från Muskelkraft till Hjärnkraft - balanced scorecard ur ett kunskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michael Drakenbrink; Markus Munck Af Rosenschöld; [2001]
    Nyckelord :balanced scorecard; styrsystem; lärande- och innovationsperspektiv; kunskap; strategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det är nästan tio år sedan Kaplan & Nortons modell Balanced Scorecard lanserades och eftersom förutsättningarna för företagen förändrats markant sedan dess finns det anledning att undersöka om det finns delar av modellen som behöver utvecklas eller förfinas. Eftersom det inte längre är hårda resurser som avgör hur framgångsrikt ett företag är finns det anledning att se över de befintliga styrsystemen. LÄS MER