Sökning: "strategier för överlevnad"

Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden strategier för överlevnad.

  1. 1. CSR som legitimeringsstrategi : En textanalys av kommunikationen kring socialt ansvar hos Swedish Match och Japan Tobacco International

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Henrik Lindkvist; Amanda Malm; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR-communication; legitimacy; controversial industries; tobacco industry; WPR;

    Sammanfattning : An organisation's survival depends on being considered legitimate through the eyes of society. Through CSR-work, organisations strive to appease stakeholders in order to reach and maintain legitimacy. In controversial industries this work is significantly harder, for such businesses often cause harm to human health, society and/or environment. LÄS MER

  2. 2. Venture Capital vid en vägkorsning : En kvalitativ studie om hur Venture Capital marknaden tros utvecklas utifrån en tid av finansiell osäkerhet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :William Hahr; Erik Walberg; [2023]
    Nyckelord :Venture Capital;

    Sammanfattning : Bakgrund: Startups har svårt att generera kassaflöden under de första åren de är aktiva. För att kunna växa och utveckla sina produkter behöver de kontinuerligt resa kapital. Det är här Venture Capital bolag kommer in och hjälper med finansieringen. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Larsson; Alexandra Eklund; [2023]
    Nyckelord :rebranding; repositioning; financial industry; challenges; models; strategies; rebranding; repositioning; finansbranschen; utmaningar; modeller; strategier;

    Sammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER

  4. 4. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Fosselius; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; Innovation; Strategies; Events; Covid-19; Innovation in crisis; Post-Covid; Digitalization; Tourism; Krishantering; Innovation; Strategier; Evenemang; Covid-19; Innovation i kris; Post-Covid; Digitalisering; Turism;

    Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER

  5. 5. Det framgångsrika familjeföretaget : En kvalitativ studie om vilka faktorer som gör familjeföretag inom byggbranschen framgångsrika

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Josefin Elfinsson; Carl Myresten; Filip Gross; [2023]
    Nyckelord :Familjeföretag; strategi; tillväxt; RBV-theory; interna resurser; framgångsfaktorer; konkurrenskraft;

    Sammanfattning : Familjeföretag utgör en stor del av världens globala företagsstruktur och har en betydande roll för samhällets utveckling, sysselsättning och tillväxt. Familjeföretag står även inför flera utmaningar. LÄS MER