Sökning: "strategisk förändring"
Visar resultat 26 - 30 av 187 uppsatser innehållade orden strategisk förändring.
26. HR-chefer, en del av ledningsgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Genom HR-transformationen har HR-chefers möjlighet till inverkan i verksamheters ledningsgrupper ökat. Det här genom att de har gått från att arbeta operativt till att nu mera arbeta med en mer strategisk inriktning likt övriga avdelningar. LÄS MER
27. How circular business models can increase the use of 3R’s - a shift towards circular economy : Case study in Swedish stone material industry
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Circular economy (CE) is today gaining a lot of attention, which means to improve resource efficiency through reusing, recycling, and reducing (3R). Increased CE is one step towards improved sustainable development. The aim in this study is to explain how circular economy can pursue sustainable development, by business model innovation. LÄS MER
28. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företag som Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen. Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningen genomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER
29. Organisatoriska paradoxer i kulturorganisationer. En fallstudie om digitala konserter i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Resultatet visar att digitaliseringen av konsertformatet har påverkat motsättningarna som finns mellan det digitala och fysiska formatet, tillgänglighet kontra konstnärlighet samt orkesterns plats i organisationsfältet. Den strategiska förflyttningen har dels gjort att motsättningar uppkommit mellan det fysiska och digitala formatet som tidigare inte fanns, men också att tidigare dolda motsättningar blivit synliga vilket krävt en organisatorisk respons. LÄS MER
30. Strategisk förändring i en pågående pandemi : Covid-19s funktion som strategisk katalysator i detaljhandelsbolag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Covid-19 har lett till förödande konsekvenser på individer, samhällen och organisationer. Nya konsumentbeteenden har trätt fram vilket utmanat detaljhandeln att agera och reagera som svar till påträffade marknadsförändringar. LÄS MER