Sökning: "strategisk förändring"

Visar resultat 41 - 45 av 187 uppsatser innehållade orden strategisk förändring.

  1. 41. Den digitala fikans svårigheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Smilla Sandgren; Anna Hemberg; [2021]
    Nyckelord :Meningsskapande; informell kommunikation; interaktivitet; spontanitet; bilindustrin; Covid-19 pandemin; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur den informella kommunikationen inom en större organisation har påverkats och förändrats till följd av den digitaliserade arbetsplatsen, samt hur förändringen från fysiskt till digitalt arbete kommit att påverka medarbetares meningsskapande till sin arbetsplats. Den rådande Coronapandemin har tvingat organisationer att ställa om och således tillämpa ett digitalt distansarbete. LÄS MER

  2. 42. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Natalie Saati; [2021]
    Nyckelord :apparel retail; CSR commitment; CSR communication; CSR communication strategy; CSR motives; institutional theory; legitimacy; sustainability; CSR; CSR engagemang; CSR kommunikation; CSR kommunikationsstrategier; CSR motiv; hållbarhet; institutionell teori; klädhandlare; legitimitet;

    Sammanfattning : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. LÄS MER

  3. 43. Ledarskap i tider av förändring : Hur nästa generations sjöofficerare möter dagens utmaningar - en fallstudie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anders Fornelius Hecker; Per Egnell; [2021]
    Nyckelord :rearmament; leadership; organizational challenges; Swedish Armed Forces; societal changes; tillväxt; ledarskap; organisatoriska utmaningar; Försvarsmakten; samhällsförändring;

    Sammanfattning : Militära organisationer påverkas ständigt av samhällets förändring och dess trender. En allt snabbare social och teknisk utveckling kan vara utmanande för en hierarkisk och byråkratisk institution vilket är grundläggande karaktärsdrag för militära organisationer. LÄS MER

  4. 44. Den digitala kommunikativa organisationen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Svensson; [2021]
    Nyckelord :strategic internal communication; informal communication; change communication; sensemaking; digitalization; coworker engagement; cultural transformation; ISM; public organisations.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna abduktiva kvalitativa studie har tolv medarbetare från två sydsvenska kommuner intervjuas för att förstå upplevelser av omställningen från fysiskt kontorsarbete till hemarbete under Coronapandemin, samt hur det har påverkat upplevelsen av medarbetarengagemang i och med den digitaliserade informella kommunikationen. Genom tidigare forskning och teorier kopplade till organisationsförändring, förändringskommunikation och meningsskapande, diskuterar jag hur kommunikatörer kan arbeta med strategisk internkommunikation för att bidra i kommunala organisationers omställning till digital arbetsplats. LÄS MER

  5. 45. Covid-19 i en pågående verksamhetsprocess “En studie om samspelet mellan stabilitet och strategisk flexibilitet”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Magnusson; Henrietta Thålig Karlsson; [2020-07-09]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Organisation för högre utbildning; Intern infrastruktur; Strategisk flexibilitet; Organisatorisk stabilitet; Samhällskris;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I en värld där ekonomistyrning på ett eller annat sätt inkluderas i, eller för den delen driver på organisationers verksamhet, kan ämnesområdet ses ur många perspektiv. Vidare kan ämnet till följd av organisationens interna verksamhetsprocess, ses i kombination med viljan till genomsyrandet av en digital förändring. LÄS MER