Sökning: "students as customers"

Visar resultat 6 - 10 av 154 uppsatser innehållade orden students as customers.

  1. 6. Business relationship development and marketing for startups : A case study at the industrial startup Nytt Tech

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Alexandra Lundegård; Josefin Fransson; [2022]
    Nyckelord :ARA-model; Business relationships; Business-to-business startup; Industrial marketing; Network;

    Sammanfattning : This research is a qualitative case study at the industrial business-to-business startup Nytt Tech aiming to understand how startups work with networkbased relationship marketing in the early phase and how they gain access to the business network and benefit from creating relationships. The following research question is presented: How can a business-to-business startup gain access to and benefit from the business network to create relationships? The study is limited to Nytt Tech and the circumstances that prevail for them. LÄS MER

  2. 7. Hur kundlojalitet och legitimitet påverkas av en greenwashingskandal

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Kristina Dahlin; Edda Ödqvist; [2022]
    Nyckelord :greenwashing; customer loyalty; newsmedias influence; social medias influence; sustainability; legitimacy; greenwashing; kundlojalitet; nyhetsmedias påverkan; social medias påverkan; hållbarhet; legitimitet;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur påverkas H&Ms kunder och dess lojalitet som följd av greenwashingskandaler, med hänsyn till deras befintliga hållbarhetssyn och hur de generellt påverkas av nyhetsmedia och social media? Hur förändrar H&M sin hållbarhetsrapportering för att stärka legitimiteten som följd av en förändrad kundlojalitet på grund av greenwashingskandal? Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera kundernas lojalitet till företag till följd av en greenwashingskandal, med hänsyn till nyhetsmedia och social media samt kundernas hållbarhetssyn. Vidare undersöks om och på vilket sätt företagen förändrar deras hållbarhetsredovisning som följd av greenwashingskandalen som påverkat kundlojaliteten för att upprätthålla legitimitet. LÄS MER

  3. 8. Värde, effektivitet och strategi - Hur kan en digital tvilling bidra till fastighetsföretagande?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Disa Sundmark; Elin Strand; [2022]
    Nyckelord :kommersiella fastigheter; fastighetsbranschen; affärsmodeller; campus; proptech; digitalisering; digital tvilling; värde; strategisk fastighetsutveckling; fastighetsföretagande; datadriva affärsmodeller; business model canvas; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Words such as digitalization and PropTech are appearing in research and impacting organizations within the real estate industry and though out society. The real estate sector is known to be slow on investing and implementing technology. LÄS MER

  4. 9. The effect of e-service quality on customer's e-satisfaction in online apparel stores : Within the Swedish context

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Linnea Olofsson; Linn Andersson Karlström; [2022]
    Nyckelord :E-service quality; E-S-QUAL; Apparel; E-satisfaction; Online shopping; E-commerce;

    Sammanfattning : In recent years, e-commerce has become an essential part of the global retail framework. The retail industry has undergone an essential conversion due to the rise of the Internet and the ongoing development of digitalization. LÄS MER

  5. 10. The Smartphone Consumer Decision-MakingProcess of University Students in Sweden: The Case of iPhone

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Alek Vladimirov Ivanov; Eric Adam George Akiba; Konstantin Krasimirov Konov; [2021]
    Nyckelord :Five-stage consumer decision-making process; iPhone; Purchase behavior; Smartphone usage; University Students in Sweden;

    Sammanfattning : Background: The emergence of mobile phones today and in history proves to beexceptionally unique in the consumer electronics market as well as the telecommunicationmarket. The reason behind the huge growth of the industry has been the exceptional evolutionof the technology used in the mobile devices in terms of performance and miniaturization. LÄS MER