Sökning: "students as customers"

Visar resultat 11 - 15 av 154 uppsatser innehållade orden students as customers.

  1. 11. Online data privacy as a driving factor for customer loyalty : A qualitative study

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Carl-Fredrik Hugosson; Viktor Dahlén; [2021]
    Nyckelord :Customer loyalty; Data; Online data privacy; Privacy focus; Consumer data;

    Sammanfattning : In recent years, there has been an increase in the focus on online data privacy by companies worldwide. Data has become an increasingly valuable resource for companies to use in their marketing efforts. LÄS MER

  2. 12. RescU : About life or death

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Amanda Svensson; Emilia Pettersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Om en människa drabbas av ett plötsligt sjukdomsfall kan varje minut och varje sekund vara skillnaden mellan liv och död. Hjärtstopp, stroke och insulinkoma är bara några av de tillstånd som kan inträffa och innebära medvetslöshet eller oförmåga att röra sig. LÄS MER

  3. 13. Spelar det någon roll att vissa betalar? : Organisering och marknadisering under tio år med studieavgifter - Fallet Lunds universitet

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Helene von Wachenfelt; Helle Andresen Pettersson; [2021]
    Nyckelord :tuition fees; organisation; Lund University; marketisation; institution; institutional theory; students as customers; studieavgifter; organisation; Lunds universitet; marknadisering; kundifiering; institution; institutionell teori;

    Sammanfattning : In 2011 Sweden introduced tuition fees for citizens of countries outside the European Union (EU), European Economic Area (EEA) and Switzerland, choosing to study at Swedish universities. The purpose of this thesis has been to explore how institutions of higher education in Sweden has adapted to this change by studying the case of Lund University. LÄS MER

  4. 14. The impact of trust in eWOM through dimensions of source credibility towards purchase intention of a hotel stay

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Lundin; [2021]
    Nyckelord :EWOM; Trust; Source Credibility; Hotel industry; Online reviews; Hotel Stay; Purchase intention;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate how trust was built from three dimensions of source credibility in an electronic word of mouth space towards purchase intentions of a hotel stay. The chosen dimensions of Source Credibility that were investigated in the study was: Homophily, Expertise and Trustworthiness. LÄS MER

  5. 15. Second hand: Ofräscht och billigt : En kvalitativ studie om gymnasieelevers attityder till second hand-köp inom modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sebastian Lindblom; Stina Hägg; Elin Rådberg; [2021]
    Nyckelord :Second hand; barriers; motive; attitudes; theory of planned behaviour; the buying process. 4; Second hand; barriärer; motiv; attityder; teori om planerat beteende; köpprocessen.;

    Sammanfattning : Second hand har genomgått olika faser sedan många år tillbaka och har med tiden ändrat status för konsumenten. Idag kan second han bäras med omtanke för miljön och hållbar konsumtion eller som en modetrend. Idag har det utvecklats fler second hand-verksamheter som möter den allt mer miljömedvetna konsumenten. LÄS MER