Sökning: "students as customers"
Visar resultat 11 - 15 av 154 uppsatser innehållade orden students as customers.
11. Online data privacy as a driving factor for customer loyalty : A qualitative study
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : In recent years, there has been an increase in the focus on online data privacy by companies worldwide. Data has become an increasingly valuable resource for companies to use in their marketing efforts. LÄS MER
12. RescU : About life or death
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Om en människa drabbas av ett plötsligt sjukdomsfall kan varje minut och varje sekund vara skillnaden mellan liv och död. Hjärtstopp, stroke och insulinkoma är bara några av de tillstånd som kan inträffa och innebära medvetslöshet eller oförmåga att röra sig. LÄS MER
13. Spelar det någon roll att vissa betalar? : Organisering och marknadisering under tio år med studieavgifter - Fallet Lunds universitet
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In 2011 Sweden introduced tuition fees for citizens of countries outside the European Union (EU), European Economic Area (EEA) and Switzerland, choosing to study at Swedish universities. The purpose of this thesis has been to explore how institutions of higher education in Sweden has adapted to this change by studying the case of Lund University. LÄS MER
14. The impact of trust in eWOM through dimensions of source credibility towards purchase intention of a hotel stay
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The purpose of this study was to investigate how trust was built from three dimensions of source credibility in an electronic word of mouth space towards purchase intentions of a hotel stay. The chosen dimensions of Source Credibility that were investigated in the study was: Homophily, Expertise and Trustworthiness. LÄS MER
15. Second hand: Ofräscht och billigt : En kvalitativ studie om gymnasieelevers attityder till second hand-köp inom modehandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Second hand har genomgått olika faser sedan många år tillbaka och har med tiden ändrat status för konsumenten. Idag kan second han bäras med omtanke för miljön och hållbar konsumtion eller som en modetrend. Idag har det utvecklats fler second hand-verksamheter som möter den allt mer miljömedvetna konsumenten. LÄS MER