Sökning: "styrkor och svagheter i företaget"

Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade orden styrkor och svagheter i företaget.

  1. 21. Influencers värde på Instagram : En kvalitativ studie om hur företag uppfattar influencers värde på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Patrik Prokić; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; Instagram; image; WOM; relationsmarknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing har uppmärksammats de senaste åren och allt fler företag nyttjar influencers för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Som i ett led av den digitala utvecklingen behövs nya och kreativa tillvägagångssätt för att marknadsföra sig. LÄS MER

  2. 22. Förvärv inom 3PL-industrin - En studie som undersöker förvärvsaspekter och kandidater för en mindre 3PL-aktör

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Oscár; John Eneroth; [2019-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom 3PL-branschen finns det många aktörer, stora som små, som tillhandahåller logistiska tjänster för företag och sköter kedjan från lagerhantering och transport till slutkund. Logistikbranschen växer år för år i Sverige och omsätter idag närmare 60 miljarder kronor. LÄS MER

  3. 23. Mänskliga faktorer i startups. En kvalitativ studie om vad ledare och medarbetare kan göra för att främja motivationen på en startup

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Lindell; Rawaz Salh; [2019-05-07]
    Nyckelord :startups; motivation; medarbetare; ledare; kompetens; samhörighet; självständighet; möjligheten till befordran;

    Sammanfattning : I denna studie identifieras och beskrivs huruvida ledaren kan motivera sina anställda och hur det upplevs av medarbetaren. Bakgrunden till studien och problemformuleringen baseras på att startups nio av tio fall går i konkurs och att den kritiska punkten ofta hamnar på de anställda, förutsatt att företaget har anställda. LÄS MER

  4. 24. Kunskapsöverföring som verktygför implementering avhållbarhetsarbete : En fallstudie inom järnvägsprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande; KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Anna Stolpe; Jennifer Atterström; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; railway; levels of knowledge; knowledge management; project based organizations.; Hållbarhet; järnväg; kunskapsnivåer; kunskapsöverföring; projektbaserad organisation.;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling är ett begrepp som används frekvent i diverse sammanhang och blir allt merpopulärt . I FN:s världsomfattande Agenda 2030 beskrivs 17 globala hållbarhetsmål som ettförsök till att konkretisera vad som bör arbetas med för att skapa hållbar utveckling. LÄS MER

  5. 25. Kunskapsöverföring som verktyg för implementering av hållbarhetsarbete : En fallstudie inom järnvägsprojekt

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jennifer Atterström; Anna Stolpe; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; railway; levels of knowledge; knowledge management; project based organizations.; Hållbarhet; järnväg; kunskapsnivåer; kunskapsöverföring; projektbaserad organisation.;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling är ett begrepp som används frekvent i diverse sammanhang och blir allt mer populärt. I FN:s världsomfattande Agenda 2030 beskrivs 17 globala hållbarhetsmål som ett försök till att konkretisera vad som bör arbetas med för att skapa hållbar utveckling. LÄS MER