Sökning: "systemvetenskap kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden systemvetenskap kommunikation.

  1. 1. Kommunikation inom kortspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ella Ek; Markus Koffman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Cardgame; UNO; Voice-chat; Text-chat; Emotes; Experiment; Interviews; Social interaction; Game development; Kommunikation; Kortspel; UNO; Röstchatt; Textchatt; Emotes; Experiment; Intervjuer; Social interaktion; Spelutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER

  2. 2. Nej, det påverkar inte mig

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Len Hachichou; Julia Markkanen; [2023]
    Nyckelord :Third-person effect; self-perceived knowledge; gamification; motivation; self-determination theory; Tredjepersonseffekten; självupplevd kunskap; gamification; motivation; självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan självupplevd kunskap av gamification och tredjepersonseffekten (TPE) (En effekt som innefattar att jaget “första person” tror att propaganda eller kommunikation påverkar andra “tredje person” mer än sig själv) samt hur denna påverkar motivationsnivån som gamification försöker höja. Studien omfattade sex deltagare. LÄS MER

  3. 3. Äldre och en ökad digitaliserad värld

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Shangjing Hua; Maya Varley; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Seniors; Everyday chores and services; Digitalisering; Äldre; Vardagliga sysslor; Samhällstjänster;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker äldres upplevelse och hantering av tekniken för vardagliga sysslor samt vilka problem som de kan stöta på. Syftet är att få en djupare förståelse för hur äldre personer mellan 65 och 90 år använder tekniken i sin vardag samt vilka problem de kan stöta på. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som påverkar hybrida teams agila arbetsprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Malin Jönsson; Sandra Majiet; [2022]
    Nyckelord :Hybrid teams Impact factors Agile system development Distributed work;

    Sammanfattning : The most common approach in system development is agiledevelopment methods that are based on the team membersworking physically close to each other and face-to-facecommunication. Which contributes to increased efficiency andimproved team cohesion and motivation to work for each other. LÄS MER

  5. 5. Grön IT och införande av Gröna IS i organisationer : En studie om sociala och individuella påverkansfaktorer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ann-Christine Skirby; [2022]
    Nyckelord :Green IT; Green IS; ISO IEC 33000-based maturity model; usability; sustainability; Grön IT; Gröna IS; ISO IEC 33000-based maturity model; användbarhet; hållbarhet;

    Sammanfattning : With the help of Green IT and Green Information Systems(Green IS), organizations can improve their sustainabilitywork with the help of technology. Previous research indicatesthat IT governance through frameworks contributes to moresuccessful implementations, and that one should study theindividual to a greater extent to find out their needs. LÄS MER