Sökning: "teacher-student relationship"
Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden teacher-student relationship.
16. Relational Competence and Leadership
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : An increasing number of studies suggest that a positive teacher-student relationship is an important element of successful education. Yet, resources and awareness about how teachers in Sweden can develop skills for supporting positive teacher-student relationships seem to be limited or lacking in popular teaching training programs where almost all focus is put on subject-knowledge and didactics. LÄS MER
17. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER
18. Skolan - en plattform för relationsbyggande : Betydelsen av relationen mellan lärare och elever utanför klassrummet ur ett hälsofrämjande perspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Background: Previous research has recently focused on the relationship between teachers and students in the classroom and what significance it has for students' well-being and schooling. Research shows that the relationship is important for students, not least to facilitate schooling and achieve the knowledge goals. LÄS MER
19. Turn-taking in university seminars : A study of discourse management and power asymmetry in academic classroom settings
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The present study analyses turn-taking in spoken discourse in seminar settings of higher education. The aim of the study is two-fold, (i) to explore how teachers organize their classroom discourse in terms of turn-taking structure, discursive organization and the subject positions of teachers and students and (ii) to further explore how power asymmetry in the teacher-student relationship may be realized in institutional discourse settings such as classrooms. LÄS MER
20. How Can English Teaching Benefit from Students’ Extramural English in Secondary School 7-9?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Abstract This empirical study investigates how students in secondary school 7-9 learn the English language outside of school, in an informal setting, and how they can benefit from it in a formal setting in school. The usage of digital technology is more common nowadays amongst youngsters than it used to be before. LÄS MER