Sökning: "teacher-student relationship"

Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden teacher-student relationship.

  1. 16. Relational Competence and Leadership

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Pontus Sjögren; Henrik Riber; [2021]
    Nyckelord :Classroom Leadership; ESL; Relational Competence; Teacher-Student Relationship;

    Sammanfattning : An increasing number of studies suggest that a positive teacher-student relationship is an important element of successful education. Yet, resources and awareness about how teachers in Sweden can develop skills for supporting positive teacher-student relationships seem to be limited or lacking in popular teaching training programs where almost all focus is put on subject-knowledge and didactics. LÄS MER

  2. 17. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Eriksson Helene; Magnusson Josefine; [2021]
    Nyckelord :Compulsory school for children with intellectual disabilities; good relationships; intellectual disability; teachers’ relational competence; Teacher - student relationships; relations; relational perspective; Goda relationer; intellektuell funktionsnedsättning; Lärare-elev relationer; lärares relationskompetens; relation; relationellt perspektiv; särskola;

    Sammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER

  3. 18. Skolan - en plattform för relationsbyggande : Betydelsen av relationen mellan lärare och elever utanför klassrummet ur ett hälsofrämjande perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Lena Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Health; Health-promoting work; Teacher-student relations; School; Teenagers.; Hälsa; Hälsofrämjande arbete; Lärare-elev-relationer; Skola; Ungdomar;

    Sammanfattning : Background: Previous research has recently focused on the relationship between teachers and students in the classroom and what significance it has for students' well-being and schooling. Research shows that the relationship is important for students, not least to facilitate schooling and achieve the knowledge goals. LÄS MER

  4. 19. Turn-taking in university seminars : A study of discourse management and power asymmetry in academic classroom settings

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sara Hellman; [2021]
    Nyckelord :Institutional discourse; turn-taking; power; asymmetry; classroom discourse; CA; CDA;

    Sammanfattning : The present study analyses turn-taking in spoken discourse in seminar settings of higher education. The aim of the study is two-fold, (i) to explore how teachers organize their classroom discourse in terms of turn-taking structure, discursive organization and the subject positions of teachers and students and (ii) to further explore how power asymmetry in the teacher-student relationship may be realized in institutional discourse settings such as classrooms. LÄS MER

  5. 20. How Can English Teaching Benefit from Students’ Extramural English in Secondary School 7-9?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Heba Ali; [2021]
    Nyckelord :extramural English; informal learning; meaningful and relevant learning; teaching materials; outside-of-school english; students previous knowledge; digital technologies; motivation; students perceptions; observations; triangulation method; extramural engelska; informellt lärande; meningsfullt och relevant lärande; lärandematerial; motivation; observationer; modern teknologi;

    Sammanfattning : Abstract This empirical study investigates how students in secondary school 7-9 learn the English language outside of school, in an informal setting, and how they can benefit from it in a formal setting in school. The usage of digital technology is more common nowadays amongst youngsters than it used to be before. LÄS MER