Sökning: "telefoni branschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden telefoni branschen.

  1. 1. VoIP Operators : From a Carrier Point of View

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Christina Sidiropoulou; [2011]
    Nyckelord :VoIP; fault management; SBC; SIP; carrier; troubleshooting; telecom; VoIP; felhantering SBC; SIP; carrier; felsökning; telecom;

    Sammanfattning : Voice over Internet Protocol (VoIP) is a service that has recently gained a lot of attention from the telecommunications (telecom) world since both Internet service providers (ISPs) and telecommunications operators have realized the important advantages that it can offer. Although traditional telephony is well established both in the telecom world and in our daily lives, VoIP is now competing with it by offering cost savings, simplicity, and introducing new ways of communicating. LÄS MER

  2. 2. VoIP som kommunikationsplattform : Tjänster och möjligheter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Mikael Lindecrantz; Marcus Junström; [2007]
    Nyckelord :VoIP; IP; UDP; SIP; IP-telefoni; Bredbandstelefoni; Asterisk; PBX; IP-PBX; Digisip; Rix-Port80; Mobilitet; Närvaro; PSTN; Gateway; Mjukvarutelefon; URI; Kommunikationsvägar; Kommunikationsplattform;

    Sammanfattning : Begreppet Voice over Internet Protocol (VoIP) är något som nog de flesta har hört talas om, men vad innebär egentligen VoIP. Vi har tittat på tekniken och återger en beskrivning av begreppet VoIP. Vi har valt att titta på hur företag använder tekniken samtidigt som vi tittar på vilka nya tjänster och möjligheter som finns. LÄS MER

  3. 3. Behandla olika kunder olika - Kundlönsamhet hos Com Hem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Hasslert; Henrik Littorin; Sine Ejsing; [2006]
    Nyckelord :CRM; segmentering; flertjänsteoperatör; fallstudie; kundlönsamhet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att beskriva och analysera hur en flertjänstoperatör på en konsumentmarknad har utvecklat och arbetar med kundlönsamhet. Metod: Vår studie har en kvalitativ ansats och utgår från en deduktiv metod. LÄS MER

  4. 4. Hur ska tjänsteleverantörer nå framgång på den svenska IP-telefonimarknaden för företag?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Berglund; Per Alfengård; [2006]
    Nyckelord :IP-telefoni; företagsmarknaden; framgångsfaktorer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi avser att diskutera varför inte fler svenska företag idag använder IP-telefoni, och vi tänker föreslå ett antal framgångsfaktorer för tjänsteleverantörer på företagsmarknaden för IP-telefoni? Metod: Vi har genomfört nio stycken kvalitativa intervjuer med olika aktörer och kunder i branschen och vi tycker oss med hjälp av dessa ha tillräckligt med material för att besvara vårt syfte. Teoretiska perspektiv: För att förklara och tolka vår empiri har vi använt oss av tre olika slag av teori inom områdena teknologi /standard, produkterbjudande/affärsmodeller och tjänster/relationer. LÄS MER

  5. 5. Hårdvarulösningar för att uppnå säkerhet med IP-telefoni

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Lars Pryssander; [2005]
    Nyckelord :IP-telefoni; Bredbands telefoni; Säkerhet; Hårdvara;

    Sammanfattning : IP-telefoni introducerades 1995 och har sedan dess växt sig starkare och starkare men det är först nu i samband med att fler och fler får tillgång till bredband som lanseringen av tjänsten tagit fart på allvar. Vid lanseringen av nya produkter framkommer det alltid vissa problem, så är även fallet med IP-telefoni. LÄS MER