Sökning: "television industry"

Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade orden television industry.

  1. 11. Designing and using gamification elements to improve students’ user experience in a video-based mobile language learning app

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thor Galle; [2020]
    Nyckelord :mobile-assisted language learning; video-based language learning; usability; UX; usability; user experience and educational features of m-learning environments MUUX-E ; gamification;

    Sammanfattning : With the rise of the smartphone industry, the domain of mobile-assisted language learning (MALL) has increasingly grown. A large number of language learning applications have been developed aiming to support individuals’ second language acquisition on various levels, e.g. LÄS MER

  2. 12. Kunskapsöverföring från projekt till projekt : En fallstudie om ett svenskt tv-produktionsbolags arbete med överlämningar och kunskapsöverföring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Cornelia Moe; Catalina Zarate Tuomi; [2020]
    Nyckelord :Knowledge transfer; PBO; organizational learning; transmitting; knowledge management; motivation; tv-production; tacit knowledge; explicit knowledge; Kunskapsöverföring; projektbaserade organisationer; organisatoriskt lärande; överlämning; knowledge management; motivation; tv-produktion; implicit kunskap; explicit kunskap;

    Sammanfattning : Projektarbetsformen blir allt vanligare samtidigt som fler och fler organisationer arbetar i projektform. Inom dessa multiprojektmiljöer bör man kontinuerligt säkerställa att kunskap och erfarenheter förs vidare mellan olika projekt för att bli framgångsrik inom sin marknad. LÄS MER

  3. 13. Manipulation i rörligt format - En studie kring deepfake video och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jade Jönsson; louise weidenstolpe; [2020]
    Nyckelord :Deepfake-teknologi; Fake news;

    Sammanfattning : Med deepfake-teknologi kan det skapas manipulerade videor där det produceras falska bilder och ljud som framställs vara verkliga. Deepfake-teknologin förbättras ständigt och det kommer att bli svårare att upptäcka manipulerade videor online. LÄS MER

  4. 14. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER

  5. 15. Sustainability in Cooking Shows: A qualitative content analysis on framing of sustainability in the cooking show MasterChef Germany and MasterChef US

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Laura Mettke; [2020]
    Nyckelord :cooking tv shows; sustainability; food waste; MasterChef; qualitative content analysis; framing;

    Sammanfattning : Many environmental organisations are trying to counter the negative effects of climate change. The film- and television industry are increasingly becoming the focus of attention, because, although it repeatedly advocates sustainability, it often gets lost in its own productions. LÄS MER