Sökning: "the Others"
Visar resultat 16 - 20 av 11891 uppsatser innehållade orden the Others.
16. The crisisification of the European Single Market : A study investigating how changes to governance of the Single Market can be understood through crisisification
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : The European Single Market (SM) has typically been a symbol of economic integration and multilateralism within the European Union (EU). It operates within a robust regulatory framework aimed at ensuring the free movement of goods, services, people, and capital. LÄS MER
17. P-glykoprotein-mutationen - ABCB1-1Δ hos collies i Sverige
Master-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : P-glykoprotein är ett effluxprotein som uttrycks på olika luminala ytor i flera organ, bland annat tarmväggen, njurtubuli, i leverns gallgångar samt i blodhjärnbarriären. Proteinet kodas av genen ABCB1 hos hund. LÄS MER
18. Att vara klient i socialtjänsten - en studie om upplevt erkännande från ett brukarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : In this essay, we have attempted to gain a better understanding of client's feelings of satisfaction or dissatisfaction about contact with their social workers in social service and economic assistance. We wanted to gain understanding, through the lens of the theory of recognition and judgment, how individuals who receive economic assistance experience the contact in terms of satisfaction or dissatisfaction and what prompted the feelings throughout the experience. LÄS MER
19. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER
20. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER