Sökning: "tidning media"
Visar resultat 21 - 25 av 127 uppsatser innehållade orden tidning media.
21. Vem får vara expert? : En kvantitativ och kvalitativ studie av dagstidningarnas coronarapportering ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka könsrepresentationen i Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. Mer specifikt undersöks könsfördelningen bland experter i tidningarnas coronarapportering under april månad 2020. LÄS MER
22. Timeout i sportjournalistiken : En kvantitativ studie av genus i svensk sportjournalistik
L3-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka skillnader i hur manliga och kvinnliga idrottsutövare porträtteras i svenska tidningars sportjournalistik, utifrån tre centrala faktorer (1) tidsperspektiv, (2) täckningstal och (3) skribentens kön. Frågeställningar: • Har #metoo påverkat porträtteringen av könen i svenska tidningars sportjournalistik? • Påverkar tidningars täckningstal porträtteringen av könen i svenska tidningars sportjournalistik? • Påverkar skribentens kön porträtteringen av könen i svenska tidningars sportjournalistik? Teorier: Dagordningsteorin, gestaltningsteorin, tystnadsspiralen, medielogik Metod: I denna studie har vi använt oss av metoden kvantitativ innehållsanalys och genomfört undersökningen på två svenska tidningar, Aftonbladet och Nya Wermlands-tidningen. LÄS MER
23. Hur framställer lokalmedia och riksmedia idrottskvinnan under 1940-talet?Textanalys av friidrottaren Anna ”Nora-Anna” Larssons framställning i lokalmedia och riksmedia under 1940-talet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna undersökning har som syfte att undersöka hur lokalmedia och riksmedia framställer idrottskvinnan under 1940-talet. Detta görs genom att studera friidrottaren Anna ”Nora-Anna” Larsson mellan åren 1943–1949 utifrån lokaltidningen Nora Stads och Bergslagens Tidning och rikstidningarna Aftonbladet, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Allsport. LÄS MER
24. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER
25. Influera i tidningen eller influencer på Instagram? : En kvantitativ jämförelse av hur konsumenters attityd påverkas mot ett varumärke genom influencer marketing i sociala medier jämfört med marknadsföring i traditionella medier
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund och problem: I samma takt som sociala medier växer har också nya marknadsföringsstrategier tillkommit. Vi får reklam från människor som vi själva har valt att följa som gör samarbeten med företag i sociala medier, så kallat influencer marketing. LÄS MER