Sökning: "tidsuppfattning"
Visar resultat 26 - 30 av 94 uppsatser innehållade ordet tidsuppfattning.
26. Vad är meningen? : Om tid för omsorg och berättelser i den målstyrda förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I den här vetenskapliga essän undersöker jag det i förskolan bärande begreppet ”mening”, i diskussion med ett antal andra texter. Utgångspunkten är att förstå ”meningen” som den kommit att beskrivas i en poststrukturell och postmodern teorivärld, det vill säga (delvis) språkligt konstruerad och kontextuell. LÄS MER
27. Tid för E-handel : En korrelationsstudie om tid och upplevelse inom e-handel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Marknaden för e-handel växer i snabb takt och konkurrensen mellan hemsidor som bedriver e-handel blir allt tuffare. När man handlar via en e-handel utför man som konsument vissa uppgifter som kan framkalla både känslomässiga och kognitiva responser som sedan avgör konsumentens intention att återvända till e-handeln. LÄS MER
28. "Jag har inte tid att träna!"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : I denna studie studeras upplevelsen av tidsbrist att utföra planerad träning. Planerad träning syftar på aktiviteter som har planerats in i syfte att träna. Studien använder sig av den tidsgeografiska metoden tidsdagböcker tillsammans med kvalitativa intervjuer för att undersöka åtta individers upplevelse av tidsbrist för träning. LÄS MER
29. Tidsslöjd och tid för slöjd : Kan kunskap om elevers tidsuppfattning användas för att stödja estetiska lärprocesser?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : The aim of this essay is to investigate how knowledge about pupils' perception of time can be used to support aesthetic learning processes, specifically learning in the school subject sloyd. Sloyd involves a form of complex learning that utilises cognitive and motor processes as well as affective ones, which creates a good foundation for the kind of in-depth learning that requires time. LÄS MER
30. Färgers betydelse för personer med demenssjukdomar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Jonsson-Latton, A & Zarnegar, S. Färgers betydelse för personer med demenssjukdomar utifrån deras, vårdpersonalens och anhörigas perspektiv – en litteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. Malmö Universitet: Fakulteten för hälsa och samhälle, institutionen för vårdvetenskap, 2019. LÄS MER