Sökning: "traditionell marknadsföring relationsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden traditionell marknadsföring relationsmarknadsföring.

  1. 1. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Inès de la Croix; Matilda Wollnert; [2022]
    Nyckelord :inbound marknadsföring; inbound marketing; digital marknadsföring; modebranschen; digital marketing; attrahera; behålla; attract; engage; pull strategy; opt-in epost marknadsföring; marknadsföring via sociala medier; sökmotorsoptimering; relationsmarknadsföring; utmaningar; marknadsföring; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationskanaler för nystartade företag inom servicebranschen : en fallstudie av Akretus AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Hanna Lahtinen; [2018]
    Nyckelord :marketing communication; marketing channels; relationship marketing;

    Sammanfattning : Det blir svårare och svårare för företag att nå ut till potentiella kunder genom traditionell marknadsföring. Samtidigt som potentiella kunder är alltmer kritiska till marknadsföring blir också de tillvägagångssätt som finns tillgängliga för företag att marknadsföra sig via allt fler, vilket försvårar företagens val av marknadsföring för just sina tjänster eller produkter. LÄS MER

  4. 4. Det finansiella äktenskapet : En kvantitativ studie om kundens relation till banken i det moderna samhället

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Nyiri; [2017]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Kundlojalitet; Servicekvalitet; Traditionell bank; Digital bank;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska och se om det finns ett positivt samband mellan kundlojalitet samt servicekvalitet med kundens relation till banken. Det genom att jämföra kundens relation till banken traditionellt och digitalt. LÄS MER

  5. 5. Från traditionell produktreklam till relationsmarknadsföring och varumärkesbyggande. Utvecklingen av reklam och marknadsföring i Pricks småbrödsfabrik under 1950- och 1960-talen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Cecilia Rossignol; [2015]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; reklam; marknadsföring; Pricks småbrödsfabrik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER