Sökning: "trender dagligvaruhandeln"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden trender dagligvaruhandeln.

  1. 1. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  2. 2. The Role of A Flexible Brand Identity in A Dynamic Market : A Multiple-Case Study on Swedish Coffee Brands

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Louise Enoksson; Elin Larsson; [2020]
    Nyckelord :Brand Identity; Flexible Brand Identity; Brand Transformation; Brand Management; Moderately Dynamic Market; Adaptation; Consumers; Consumer behaviour; The Swedish Coffee Market; Communication;

    Sammanfattning : Conducting successful business requires a clear and steady brand identity, which is a part of brand management (Aaker, 1996; Kapferer, 1992, de Chernatony, 1999). Sticking to the core values and the traditions of the brand is beneficial. LÄS MER

  3. 3. Konkurrera med bröd- Att äta eller ätas?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Borgeke Nilsson; Jenny Jönsson; Pernilla Blixt; [2011]
    Nyckelord :Blue Ocean Strategy; brödbranschen; innovation; konkurrensstrategier; trender; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att fördjupa förståelsen kring hur strategiskt konkurrensarbete påverkar konkurrenssituationen på den svenska brödmarknaden. Vi avser att titta på traditionella konkurrens- och tillväxtstrategier i allmänhet och Blue Ocean-strategin i synnerhet. LÄS MER

  4. 4. Krukväxter med mervärde till dagligvaruhandeln

    L3-uppsats, SLU/Horticulture

    Författare :Marianne Lihné-Carlsson; [2007]
    Nyckelord :krukväxter; mervärde; dagligvaruhandel; värdekedja;

    Sammanfattning : The supermarkets are taking more and more market shares for potted plants the last years, and a greater part is bought without prior planning. Signals from several European countries, for example Denmark and UK, indicate that potted plants with added value have become more and more popular and the added value is based on present trends. LÄS MER

  5. 5. Trender på den svenska perennamarknaden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Crop Science

    Författare :Carina Alaby; [2005]
    Nyckelord :perennamarknaden; trender; trendmarknadsföring; trendsättare; trädgrårdsmedia;

    Sammanfattning : I detta arbete har jag undersökt vilka trender som råder på den svenska perennamarknaden 2005. Bakgrunden till mitt ämnesval är mitt intresse för marknadsföring och perenner. Mitt syfte har varit att få förståelse för vilka faktorer som inverkar på trenderna, hur trenderna uppstår och hur de ser ut idag. LÄS MER