Sökning: "turism och media"
Visar resultat 31 - 35 av 80 uppsatser innehållade orden turism och media.
31. Turkiet efter det senaste politiska kaoset : Har detta påverkat svenskturkarnas resmönster till hemlandet?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka om Turkiets nuvarande politiska situation påverkar svensk-turkars vilja att åka till sitt ursprungsland. Den metod som har använts i denna undersökning är både en kvalitativ och en kvantitativ metod. De teorier som författarna har använt inkluderar bland annat Maslows behovspyramid, Hsu et al. LÄS MER
32. If you book on your own, you travel on your own
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER
33. Destinationsutveckling i samband med folkliga motionslopp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study, written in Swedish, is to study two of the most popular sportsevents in Sweden; Vasaloppet and Göteborgsvarvet (Gothenburg Half Marathon) and theaffect the events has on the host destinations and also how the organizers use the destinationsfor their development.The study also shows how municipalities and public authorities connected to destinationdevelopment handles these events for their own purpose in their destination marketing todevelop their destination and improve the destination image. LÄS MER
34. Turismens utveckling i ett instabilt Kiev : En studie om destinationsimage i Ukraina
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis was to get an idea of how tourism in Ukraine and specifically in the capital, Kiev, changed since the major events in recent years. In 2012 Ukraine and Poland welcomed the big football event Euro 2012 where Kiev was one of the hosting cities. LÄS MER
35. Massmediers inflytelse samt svenska turisters attityder : En kvantitativ studie om mediebevakning och dess verkan hos svenska turister
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Dagens teknologi förenklar integrationen mellan människor med stort avstånd, något man inte kunde föreställa sig tidigare. Massmedier som nyhetskanaler och sociala medier tillåter människor att interagera samt läsa och samla in information från hela världen. LÄS MER