Sökning: "turism och media"

Visar resultat 31 - 35 av 80 uppsatser innehållade orden turism och media.

  1. 31. Turkiet efter det senaste politiska kaoset : Har detta påverkat svenskturkarnas resmönster till hemlandet?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Filippa de Vale; Eden Zekarias; [2017]
    Nyckelord :Turkey; Turks; Swedish Turks; Tourism; Terrorism; Tourism and Terrorism; Tourism and Terrorism in Turkey; Human Needs; Maslow s hierarchy of needs; Media and political instability; Turkiet; turkar; svensk-turkar; turism; terrorism; turism och terrorism; turism och terrorism i Turkiet; mänskliga behov Maslows behovstrappa; media och politisk instabilitet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka om Turkiets nuvarande politiska situation påverkar svensk-turkars vilja att åka till sitt ursprungsland. Den metod som har använts i denna undersökning är både en kvalitativ och en kvantitativ metod. De teorier som författarna har använt inkluderar bland annat Maslows behovspyramid, Hsu et al. LÄS MER

  2. 32. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  3. 33. Destinationsutveckling i samband med folkliga motionslopp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Karlgren; Fabian Wingfors; [2017]
    Nyckelord :Destination development; Destination marketing; Tourist destination; Event branding; Event marketing; Sport events.; Destinationsutveckling; Destinationsmarknadsföring; Turistdestination; Event branding; Evenemangsmarknadsföring; Sportevenemang.;

    Sammanfattning : The purpose of this study, written in Swedish, is to study two of the most popular sportsevents in Sweden; Vasaloppet and Göteborgsvarvet (Gothenburg Half Marathon) and theaffect the events has on the host destinations and also how the organizers use the destinationsfor their development.The study also shows how municipalities and public authorities connected to destinationdevelopment handles these events for their own purpose in their destination marketing todevelop their destination and improve the destination image. LÄS MER

  4. 34. Turismens utveckling i ett instabilt Kiev : En studie om destinationsimage i Ukraina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Hanna Bredlind; Maria Pogulyaylo; [2016]
    Nyckelord :Ukraine; Kiev; tourism; image; safety and political violence; Ukraina; Kiev; turism; image; säkerhet och politisk oro;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to get an idea of how tourism in Ukraine and specifically in the capital, Kiev, changed since the major events in recent years. In 2012 Ukraine and Poland welcomed the big football event Euro 2012 where Kiev was one of the hosting cities. LÄS MER

  5. 35. Massmediers inflytelse samt svenska turisters attityder : En kvantitativ studie om mediebevakning och dess verkan hos svenska turister

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Maria Hassan; Rosnani Hasan Ibrahim; [2016]
    Nyckelord :Tourism; Media Coverage; Media Effect; Refugee tide; Tourist Destination; Lesvos Greece ; attitudes; views and understanding.; Mediebevakning; Turism; Synsätt och Attityder; Flyktingström; Turistdestination; Lesbos;

    Sammanfattning : Dagens teknologi förenklar integrationen mellan människor med stort avstånd, något man inte kunde föreställa sig tidigare. Massmedier som nyhetskanaler och sociala medier tillåter människor att interagera samt läsa och samla in information från hela världen. LÄS MER