Sökning: "turism och media"

Visar resultat 26 - 30 av 80 uppsatser innehållade orden turism och media.

  1. 26. Sol, sand, surf och sex : En kvalitativ postkolonial diskursanalys om den mediala turismrapporteringen från Haiti och Dominikanska Republiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jimmy Olofsson; [2018]
    Nyckelord :Dagens Nyheter; diskurs; diskursanalys; Dominikanska Republiken; Haiti; kolonialism; postkolonial teori;

    Sammanfattning : The essay is about how Swedish media have chosen to report on tourism from Haiti and the Dominican Republic in 1993-2018. There may be many different aspects to look into within this but the aspects that have been studied are the degree to which nature and culture are seen in this reporting. LÄS MER

  2. 27. Terrorism och turism delar på medias uppmärksamhet : En diskursanalys över hur media använder turism tillsammans med terrorism i sin mediabevakning efter en terrorattack

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för turismvetenskap och geografi

    Författare :Sandra Danielsson; Victoria Henriksson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 28. Turistbyråns digitala möte med besökaren

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jonas Olsson; Matilda Lundberg; Anders Larsson; [2017]
    Nyckelord :Tourism; Tourist center; Tourist office; Digitalization; Social media; Besöksnäring; Turism; Turistbyrå; Digitalisering; Sociala medier;

    Sammanfattning : I Sverige förekommer turistbyråer på de flesta platser där det finns turism och den här studien undersöker digitaliseringen av turistbyråer. Den här studien berör frågor som i vilken utsträckning som turistbyråerna har digitaliserat sin verksamhet, vilka orsakerna är till turistbyråernas digitalisering och vilka potentiella effekter digitalisering leder till för verksamheten och dess framtid. LÄS MER

  4. 29. Mediebilden av Sverige i USA : En kritisk diskursanalys av den förmedlade bilden avSverige i New York Times och Washington Post

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Mathias Ekström; Hamid Akhundov; [2017]
    Nyckelord :image; tourism; media; discourse; Sweden; USA; image; turism; media; diskurs; Sverige; USA;

    Sammanfattning : I denna studie undersöktes den internationella image av Sverige som förmedlats i tryckta medier i USA. Syftet med arbetet var att undersöka hur imagen av Sverige förmedlas i amerikanska medier samt hur den uppfattas av medborgare från USA i Sverige. LÄS MER

  5. 30. Facebookpubliceringar av resmål

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Kenneth Ssemakula; Isak Johan Larsson; [2017]
    Nyckelord :Social media; word of mouth; Turismvetenskap; Kommunikation; Facebookpubliceringar; påverkan; tillit;

    Sammanfattning : I denna uppsats behandlas ämnet electronic word of mouth på Facebook. Syftet var att undersöka hur detta påverkade människor att inspireras till att boka en resa. Forskarna i studien ville undersöka förhållandet människor har mellan Facebookpubliceringar, electronic word of mouth, gentemot traditionell marknadsföring. LÄS MER