Sökning: "turism och media"
Visar resultat 6 - 10 av 80 uppsatser innehållade orden turism och media.
6. En enkätstudie om pensionärers matpreferenser i relation till internationella matkulturer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Vilken mat individer väljer är komplext och påverkas av många faktorer. Det har under senare decennier setts ett ökat urval av mat från andra kulturer i Sverige. Globalisering, turism, invandring samt tillgängligheten till media och internet kan tänkas bidra till ökad exponering för internationellt inspirerad mat. LÄS MER
7. “Borta farligt men hemma bäst?” : En studie om svenska kvinnors upplevelser om hot och rädslor i sitt resande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Vi alla känner igen ordspråket “Borta bra men hemma bäst” men hur sant är det egentligen? Turism har alltid funnits i någon form och kommer alltid att finnas i någon form. Som en konsekvens av globaliseringen under de senaste decennierna har länder runt om i världen kommit närmare än någonsin. LÄS MER
8. Virtual reality in tourism. Opportunity or pitfall? : Explorative case study of a place-based virtual reality experience of Mariebergsskogen
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : To what extent can virtual reality be used to induce real-life tourism? This question becomes even more relevant in these covid-19 times. However, research on virtual reality concerning tourism has not engaged substantively with this question yet and thus this study seeks to address this question. LÄS MER
9. How companies use social media marketing to acquire new customers in times of crisis
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : There is little doubt that crises have a major impact on both companies and humanity. However, the picture is less clear when it comes to what challenges small- and medium-sized enterprises (SMEs) have to overcome when facing the crisis. Regulations and recommendations of the government are influencing the challenges to conduct business for SMEs. LÄS MER
10. Har pandemin 2020 ökat risken för en prisbubbla på den svenska bostadsmarknaden? : En undersökning angående spekulation på den svenska bostadsmarknaden
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : The focus of this thesis is to examine if there is a possible speculation bubble in the housing market in Sweden and if the COVID-19 Pandemic has increased the risk for such a bubble. We examine this through a survey that has been shared over social media. LÄS MER