Sökning: "tv advertisements"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden tv advertisements.

  1. 1. Jag är inte homofob men de behöver väl inte skylta med det? : En studie om hur olika tvåsamheter representeras i svensk tv-reklam.

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Ella Wiles; Maja Lindqvist; Isac Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :representation; twosomes; advertising; norms; heteronormativity; visual elements; representation; tvåsamheter; reklam; normer; heteronormativitet; visuella element;

    Sammanfattning : Advertisements and other media types have, for a long time, had a strong influence on society and the general public’s view of the world and different social concerns. Advertisements are often based on the stereotypes and societal norms that dominate in whichever culture they are broadcast in, which in the long run can be harmful to those who deviate from these norms. LÄS MER

  2. 2. Predicting television advertisement reach with machine learning models

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Databas och informationsteknik

    Författare :Joar Måhlén; Alexander Olsson; [2022]
    Nyckelord :Reach; Machine learning; Television advertisement;

    Sammanfattning : Despite the entry of many media services, television remains the most used media service and accounts for the largest advertising spending globally. One of the main metrics for measuring the successfulness of a television advertising campaign is reach, the percentage of the intended target audience that has seen the television advertisement. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar : En studie avseende marknadsföring av ohälsosam Tv-reklam och sponsring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Oussema Kharrat; Walid Nur; [2022]
    Nyckelord :FIFA World Cup; Unhealthy TV Advertising; Time Span; Color and Design; Världsmästerskapet i Fotboll; Ohälsosam Tv-reklam; Tidsspann; Färg och Design;

    Sammanfattning : Despite the development of digitization, traditional marketing in the form of TV advertising and sponsorship has continued to appear as a marketing strategy for companies and organizations. This is because people spend a lot of time watching different programs, movies and sporting events on different TV channels, which gives this type of marketing a large reach. LÄS MER

  4. 4. Automating Feature-Extraction for Camera Calibration Through Machine Learning and Computer Vision

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Elias Åkeborg; [2021]
    Nyckelord :Machine learning; Computer vision; Feature-extraction; Classification; Camera Calibration; DeepLab; U-Net; Ridge Detection; Sub-pixel optimization; Artificial Intelligence; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Machine learning as a field has expanded in an explosive manner, with more companies interested in using the technology. One of these companies, Spiideo, uses Machine learning to automatically stream and record sports, highlighting key events - all automatically without a cameraman. LÄS MER

  5. 5. Svensk reklam vs. den svenska befolkningen : En kvantitativ och kvalitativ analys av icke-vita karaktärers representation i svensk tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Xu; Mathilda Rudolfsson; [2021]
    Nyckelord :commercial; advertising; television; ethnicity; representation; diversity; race; racism; reklam; television; etnicitet; representation; mångfald; rasism;

    Sammanfattning : Följande uppsats är en studie i hur svensk reklam representerar icke-vita respektive vita karaktärer. Internationella studier har visat på att det finns stora brister i hur icke-vita representeras i reklamsammanhang medan det gjorts få liknande studier i Sverige. LÄS MER