Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Vi är inte skolan" : En studie av pedagogiska ambitioner och perspektiv i den digitala undervisningsresursen Sveriges historia .

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Ellen Nilsson Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Museology; museums; pedagogy; education; museum pedagogy; sociocultural theory; learning resources; digitalisation; Museologi; museer; pedagogik; utbildning; museipedagogik; sociokulturell teori; undervisningsresurser; digitalisering; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Museums have long had an important role as institutions for learning and education. In recent years, the pedagogical role of museums has become more important. Museums can offer a different kind of learning compared to the formal education system, and museums can be important resources for schools. LÄS MER

  2. 2. Hur individualiserar lågstadielärare matematikundervisningen? : En intervjustudie om vilka förhållningssätt lågstadielärare har till undervisningsresurser i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Hanna Eriksson; [2020]
    Nyckelord :equivalent education; individualization; mathematics education; primary school; individualisering; likvärdig undervisning; lågstadiet; matematikundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to contribute to the knowledge of how primary teachers design their teaching when aiming for inclusive education. The study focuses on how the teachers describe how they use teaching resources and other materials when designing their teaching. LÄS MER

  3. 3. Möjligheter till utveckling av matematiskt kunnande i hemmet : En innehållsanalys med fokus på förekomsten av matematiska kompetenser i hjälpböcker för vårdnadshavare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Andreas Skoglund; [2019]
    Nyckelord :content analysis; guardians; mathematical competencies; mathematics; teaching resource; innehållsanalys; matematik; matematiska kompetenser; undervisningsresurs; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur väl den matematik som förmedlas i hjälpböcker för vårdnadshavare stämmer överens med de matematiska kompetenser som barn ska utveckla under sin tid i grundskolan. Detta för att få insikt i huruvida hjälpböcker för vårdnadshavare kan ses som en undervisningsresurs som vårdnadshavare kan använda sig utav. LÄS MER