Sökning: "utbildningsvetenskap differentiated teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden utbildningsvetenskap differentiated teaching.

  1. 1. Nivågruppering i fokus - En studie om undervisning i gehörs- och musiklära

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Sanna Olsson; Svante Norlin; Edvin Sydmark; [2023]
    Nyckelord :differentierad undervisning; gehörs- och musiklära; musikpedagogik; musikteoriundervisning; nivågruppering; utbildningsvetenskap differentiated teaching; level grouping; music pedagogy; music theory; music theory teaching; educational science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under vår utbildning har vi blivit intresserade av nivågruppering. Syftet med studien är att undersöka hur nivågruppering används i gehörs- och musiklära samt dess påverkan på undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Delaktighet på gymnasiesärskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Åsa Borg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gymnasiesärskolan tar emot elever med intellektuella funktionsnedsättningar.Elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning har traditionellt sökttill gymnasiesärskolans nationella program. LÄS MER

  3. 3. Klassensemble i högstadiets musikundervisning: En intervjustudie med fokus på instrumentering och differentierad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anton Jansson; [2021]
    Nyckelord :Musikundervisning; Högstadiet; Klassensemble; Differentierad undervisning; Samspel; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Class ensemble; Differentiated instruction; Educational science; Music education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This study focuses on the Swedish high-stadium (grade 7-9 of the Swedish school system) music teaching and examines how teachers teach class ensembles. Class ensemble refers to the form of teaching in which a class of at least fifteen students plays together, and where it is usually the case that several students play the same type of instrument. LÄS MER

  4. 4. Methods and Strategies for Engaging Disengaged Students in the Digital Language Classroom: An explorative and dialectical study based on educational and socio–psychological theory and teacher’s lived experience

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna

    Författare :Jakob Wingren; [2020]
    Nyckelord :Disengaged students; disengagement; engagement; language classrooms; digital classrooms; relational teaching; coherence; flow; pedagogical content knowledge.; Languages and Literatures; Social Sciences;

    Sammanfattning : Disengagement is a phenomenon that exists to some degree in all levels of education. Socio-psychological in nature, it manifests in a wide array of behaviours, from inactivity to disruptive behaviour. LÄS MER

  5. 5. Olikheter och svårigheter : En fenomenografisk studie av några gymnasielärares uppfattningar av anpassad undervisning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Emira Medic; [2020]
    Nyckelord :Anpassad undervisning; individanpassad undervisning; differentierad undervisning; extra anpassning; särskilt stöd; lärande; fenomenografi;

    Sammanfattning : Övergripande syfte i föreliggande studie är att utöka kunskaperna om hur några gymnasielärare uppfattar såväl vad anpassad undervisning innebär, som hur den fungerar i praktiken. Ett ytterligare syfte är att få kunskap om vilka variationer som förekommer i gymnasielärarnas uppfattning av anpassad undervisning. LÄS MER