Sökning: "utbildningsvetenskap differentiated teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden utbildningsvetenskap differentiated teaching.
1. Nivågruppering i fokus - En studie om undervisning i gehörs- och musiklära
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Under vår utbildning har vi blivit intresserade av nivågruppering. Syftet med studien är att undersöka hur nivågruppering används i gehörs- och musiklära samt dess påverkan på undervisningen. LÄS MER
2. Delaktighet på gymnasiesärskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Gymnasiesärskolan tar emot elever med intellektuella funktionsnedsättningar.Elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning har traditionellt sökttill gymnasiesärskolans nationella program. LÄS MER
3. Klassensemble i högstadiets musikundervisning: En intervjustudie med fokus på instrumentering och differentierad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This study focuses on the Swedish high-stadium (grade 7-9 of the Swedish school system) music teaching and examines how teachers teach class ensembles. Class ensemble refers to the form of teaching in which a class of at least fifteen students plays together, and where it is usually the case that several students play the same type of instrument. LÄS MER
4. Methods and Strategies for Engaging Disengaged Students in the Digital Language Classroom: An explorative and dialectical study based on educational and socio–psychological theory and teacher’s lived experience
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteternaSammanfattning : Disengagement is a phenomenon that exists to some degree in all levels of education. Socio-psychological in nature, it manifests in a wide array of behaviours, from inactivity to disruptive behaviour. LÄS MER
5. Olikheter och svårigheter : En fenomenografisk studie av några gymnasielärares uppfattningar av anpassad undervisning
Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Övergripande syfte i föreliggande studie är att utöka kunskaperna om hur några gymnasielärare uppfattar såväl vad anpassad undervisning innebär, som hur den fungerar i praktiken. Ett ytterligare syfte är att få kunskap om vilka variationer som förekommer i gymnasielärarnas uppfattning av anpassad undervisning. LÄS MER