Sökning: "värdeskapande kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade orden värdeskapande kommunikation.

  1. 1. Standardisering av processer vid fastighetsbyggen : En kvalitativ fallstudie om en standardisering av processer kan förbättra hanteringen och lagerhållningen av material i stora fastighetsbyggen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emil Karlsson; Filip Norman; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Byggprojekt är i de flesta fall komplexa projekt där flera företag försöker samarbeta för att skapa en så god och effektiv arbetsplats som möjligt. När byggprojekt även i de flesta fall utförs på en begränsad yta så uppstår än fler utmaningar på grund av behovet att inneha rätt material, på rätt plats, vid rätt tid. LÄS MER

  2. 2. #Mäklare : Ett ramverk för mäklares fortsatta användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Dennis Lantz; [2020]
    Nyckelord :Social media; digital marketing; communication; ethics; Sociala medier; digital marknadsföring; kommunikation; etik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa ett ramverk för mäklares fortsatta användning av sociala medier med utgångspunkt i digital marknadsföring och relationsbyggande. Sociala medier är fronten mot den digitala omvärlden där kommunikation sker och det finns därför ett stort värde för mäklare att veta hur man borde hantera sin digitala närvaro på ett långsiktigt hållbart sätt för att inte försvinna i bruset av all tillgänglig information. LÄS MER

  3. 3. Att leka tre är inte alltid lätt : En kvalitativ studie om mellanhandens roll vid bevarande av engagemang när individen i relationen frekvent byts ut.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriella Höglund; Elisabeth Sahlén; [2020]
    Nyckelord :Engagemang; affärsrelationer; mellanhandens roll; trepartsförhållande; social interaktion; värdeskapande aktiviteter.;

    Sammanfattning : Forskning har på senare år förskjutits från ett dyadiskt fokus till att försöka fånga dynamiken i bredare nätverk. Trepartsförhållanden, en relation som består av tre parter har därför blivit aktuellt inom forskningen. LÄS MER

  4. 4. Icke-värdeskapande aktiviteter inom byggservice : En fallstudie av Snitek AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi; Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Robin Hajo; Aram Sarkisjan; [2020]
    Nyckelord :Non-value adding activities; Lean; Lean service; Lean tools; Muda; 5S; Icke-värdeskapande aktiviteter; Lean; Lean service; Leanverktyg; Muda; 5S;

    Sammanfattning : Background: The literature on lean service and practical implementation of lean service is very thin, as the use of lean as a tool in service-oriented companies is not as well established as in the industrial and manufacturing sectors. This has created an interest in us to investigate how lean service and lean tools can be adapted to be used in the construction industry. LÄS MER

  5. 5. Jämförelse av kommunikationskanaler i byggprojekt - ur ett Lean- och relationsperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Johan Hallgren; [2020]
    Nyckelord :Kommunikationskanal; Kommunikation; Projektkommunikation; Byggprojekt; Byggprojektkommunikation; Lean kommunikation; Lean production; Relationer.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Enligt en undersökning gjord av industrifakta kan effektivare kommunikation leda till besparingar på över 30 miljarder årligen i byggbranschen. Ett sätt att effektivisera kommunikationen är att välja rätt kommunikationskanal vid rätt tillfälle. LÄS MER