Sökning: "värdeskapandeprocessen"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet värdeskapandeprocessen.

  1. 6. "Det är svårt att göra kurslitteratur sexigt" : En jämförelse mellan kunders och företags syn på värde genom digitalisering och innovation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johansson Amelia; Svensson Nils; [2018]
    Nyckelord :Värdeskapande; digitalisering; innovation; kurslitteratur; streaming;

    Sammanfattning : Titel: “Det är svårt att göra kurslitteratur sexigt” En jämförelse mellan kunders och företags syn på värde genom digitalisering och innovation   Författare: Amelia Johansson och Nils Svensson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Christine Tidåsen Kurs: Examensarbete 15hp, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2018.   Forskningsfråga: Hur ser värdeskapande inom kurslitteratur ut hos kunden jämfört med företagen och hur ser de olika parterna på digitalisering och framtida innovationer som en möjlighet att påverka kundvärdet? Bakgrund och problemområde: 2007 var det endast hälften av alla högskolestudenter som köpte den obligatoriska kurslitteraturen då resten inte ansåg att de hade råd. LÄS MER

  2. 7. Det är nya tider nu! En kvalitativ studie om synen på värde och förhållningssättet till självbetjäningsteknologi bland turismutvecklare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Renée Björsell Thor; Henrik Rydberg; [2017]
    Nyckelord :Värde; värdeskapande; samskapande; självbetjäningsteknologi; turistbyrå; multikanaler.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att skapa en djupare förståelse för hur turismutvecklare på olika destinationer möjliggör värdeskapande för sina kunder. Vi vill även bidra med en förståelse för de möjligheter och utmaningar som självbetjäningsteknologi medför i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  3. 8. Värdeskapandeprocessen : En studie i hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Jacobsson; Johanna Rutfjäll Rittner; [2016]
    Nyckelord :Värdeskapandeprocess; medskapande av värde; anpassningsverktyg; värdeskapande sfärer; direkt och indirekt interaktion; operanda och operanta resurser;

    Sammanfattning : För att bemöta kunders individuella behov försöker allt fler företag integrera kunderna i produktionsprocessen. Genom att delta i utformandet blir kunderna på så vis medproducenter. Syftet med studien är att undersöka hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg, ”IKEA Home Planner”. LÄS MER

  4. 9. Tradition eller Design? En studie om materialitetens betydelse i förhållande till upplevelse, värde och varumärke på hotell.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christofer Tillberg; Sara Stomberg; [2014]
    Nyckelord :Hotell; Design; Materialitet; Varumärke; Upplevelsekoncept; Värdeskapande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Materialitet kan användas på hotell till att påverka den sociala interaktionen och för att skapa en upplevelse som väcker känslor. Samtidigt lyfter det fram en problematik i hur materialitet kan förmedla ett potentiellt värde som attraherar gäster och underlättar värdeskapandeprocessen, men som även har potential att överträffa förväntningar. LÄS MER

  5. 10. Kompetens och kundvärde : En studie om systemkamerakunders värdeskapandeprocess

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Lundmark; Alexander Vadsmo; [2013]
    Nyckelord :kundvärde;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en ökad förståelse för hur kundvärde skapas genom att studera vid vilka tidpunkter värdeskapandet sker, vilken typ av aktiviteter som påverkar värdeskapandet, vilka aktörer som är delaktiga i det och vilka aktörer som styr värdeskapandeprocessen. Det teoretiska ramverket utgår från de två värdeperspektiven Service-Dominant Logic och Customer-Dominant Logic. LÄS MER