Sökning: "värdeupplevelse"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet värdeupplevelse.

  1. 1. Vuxna personers upplevelse av värde och mening vid engagemang i alkohol- och tobaksrelaterade aktiviteter : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för arbetsterapi

    Författare :Jonas Buhr; Fredrik Warell; [2023]
    Nyckelord :Litteraturöversikt; arbetsterapi; aktivitetsvetenskap; meningsfulla aktiviteter; levnadsvanor;

    Sammanfattning : Tobaks- och alkoholanvändning går under kategorin ohälsosamma levnadsvanor och är en bidragande orsak till en mängd olika folksjukdomar. Arbetsterapeutens kompetensområde är att möjliggöra aktivitet i vardagen. LÄS MER

  2. 2. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cristoffer Solhall; Erik Bergström; [2015]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; e-handel; mathandel; matkasse;

    Sammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER

  3. 3. Sverige år 2020 - en ouppnåelig innovationsdröm? : En upplevelsebaserad provokation mot den svenska innovationsstragegin N2012.27

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Christian Strandberg; Madéleine Pilstrand; [2014]
    Nyckelord :innovation; creativity; provocation; innovation strategy; experience of value; innovation; kreativitet; provokation; innovationsstrategi; värdeupplevelse;

    Sammanfattning : En innovation handlar i grund och botten om en förståelse och inkorporation av den komplexa kreativiteten i en innovationsprocess. I denna studie har sex centrala kärnvärden kring den upplevda kreativiteten tagits fram med hjälp av semistrukturerade intervjuer från tio respondenter. LÄS MER

  4. 4. En klippt och skuren process : En studie av hur processen skapar värde

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ulf Appelgren; Frida Lundqvist; [2014]
    Nyckelord :Process; värde; service; tjänster; konsumentattityd;

    Sammanfattning : I dagens tjänsteorienterade samhälle har företag blivit medvetna om att det inte bara är ändamålet med en produkt som kunden anser värdefullt utan att vägen dit också är viktig. Syftet med denna uppsats är att påvisa hur betydelsefull vägen mot ändamålet (den process som omger resultatet) är för kundens värdeupplevelse samt att undersöka huruvida olika åldrar och kön värderar tjänstens element olika. LÄS MER

  5. 5. Immateriella värden & design -eller ”Det skall tåla ögats slitage”

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Dyrendahl; Sophia Karlsson; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Design; immateriella värden; värdeskapande; värde; sociala konstruktioner; möbeldesign; Design; immaterial value; value creation; value; social construction; furniture design; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: I konkurrens om morgondagens konsument kommer sannolikt materiella värden inte räcka till. Företag måste också kunna erbjuda immateriella värden genom upplevelser. Ett sätt att göra detta är via produktens design. LÄS MER