Sökning: "vad är ett ord"
Visar resultat 16 - 20 av 1478 uppsatser innehållade orden vad är ett ord.
16. Performance evaluation of domestic solar power installations in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the past two decades the global electricity demand all over the world has increased by 82%, thisis a result of improved living standards, growing populations, electrification of vehicles and growing demand for digital devices. In Sweden, electricity generation from solar power is relatively small and equates to about 0. LÄS MER
17. Brinnande ord och yttrandefrihetens gränser - En undersökning av koranbränningarnas rättsliga ställning i svensk rätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The second chapter, section 1 of the instrument of Government does not pro-vide a clear interpretation of what constitutes legitimate restrictions on free-dom of expression. This causes issues concerning the interpretation of free-dom of expression in Swedish law. LÄS MER
18. "Ett ord för att binda ihop allt"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Det grova våldet har ökat i Sverige och inom politiken pratas det mycket om vad som behöver göras, vilken som är den mest effektiva insatsen och hur man bäst bekämpar brott. Vi intresserar oss därmed för att ta reda på hur olika aktörer beskriver och tolkar det brottsförebyggande arbetet. LÄS MER
19. Vad är likvärdighet? : En studie om det likvärdiga arbetet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Likvärdighet är ett ord som används frekvent i förskolekontext samt i våra styrdokument som all verksam förskolepersonal är skyldiga att följa. Trots detta viktiga ord och tydliga definition är det svårt att se innanför ramen av likvärdighet och vad det faktiskt är och hur man ska arbeta för en likvärdig undervisning på förskolan. LÄS MER
20. Förskollärares utformning av språkundervisning i förskolan : En kvalitativ studie om hur sex förskollärare beskriver utformning av språkundervisning med yngre barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur sex förskollärare beskriver sin utformning av språkundervisning med yngre barn i förskolan. Forskningsfrågorna som studien utgår ifrån är följande: Vad kännetecknar språkundervisning i förskolan enligt förskollärarna? Vilka språkdidaktiska val beskriver förskollärarna? Kvalitativa data har samlats in genom semistrukturerade intervjuer som genomförts med sex förskollärare. LÄS MER