Sökning: "vad är marknadsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden vad är marknadsstrategi.

  1. 1. Säkerhetsutmaningar med metadatahantering : Utmaningar med insamlingen av personlig metadata via e-handelssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Ninos Younan Slewa; [2017]
    Nyckelord :Metadata; personlig metadata; E-handelssystem; EHS; Hantering; Insamling; Lagring; Användning;

    Sammanfattning : Utvecklingen och framstegen av e-handelssystem har dominerat den elektroniska handeln de senaste åren. Problem som ofta förekommer är hur säker är hanteringen av konsumentensdata, specifik när den gäller det personliga metadata som användaren genererar ifrån sig när de handlar via nätet. LÄS MER

  2. 2. Att skapa sensation med en ny generation : En kartläggning hur mediebolag kan anpassa sin marknadskommunikation gentemot generation Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marcus Andersson; Hanna Lindgren; Oscar Wenning; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; mediebolag; marknadskommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa sensation med en ny generation Författare: Marcus Andersson, Hanna Lindgren, Oscar Wenning Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar VT17   Forskningsfråga: Hur behöver mediebolag anpassa sin marknadskommunikation för att nå ut till generation Z? Syfte: Med utgångspunkt i generation Z:s mediekonsumtion idag ämnar studien att ligga till grund för mediebolagens utvecklande av deras marknadskommunikation för att nå ut till och attrahera generation Z. Därmed syftar studien till att kartlägga i vilka kanaler generation Z rör sig i och under vilka tider på dygnet som de är mest aktiva. LÄS MER

  3. 3. En granskning av content marketing : En kvalitativ studie om innehållsbaserad marknadsföring med en rekommendation för tillämpning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Elisabeth Ingvar; [2016]
    Nyckelord :Marketing strategy; editorial business; effect measurement; content marketing; publicistisk verksamhet; marknadsföring; redaktionellt arbete; effektmätning; marknadsstrategi; content marketing; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Människor är trötta på reklam och företagen har börjat förstå att deras kommunikation till kunderna behöver förbättras. Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring har kommit att bli en populär metod, dock med en svag definition i grunden som bäddar för olika åsikter för vad content marketing innebär. LÄS MER

  4. 4. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  5. 5. Att skapa kvalitet utifrån ett brukarperspektiv : - En fallstudie om kvalitetsmätningar inom äldreomsorgen med fastställda kvalitetsindikatorer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Denana Camo; [2014]
    Nyckelord :kvalitet; kvalitetskonstruktioner; kvalitetsindikatorer; kvalitetsutvärdering; systematisk individuppföljning; new public management; äldreomsorg;

    Sammanfattning : Trots att utveckling av kvalitetsarbetet ses som central och integrerad komponent i offentliga verksamheter saknas det en gemensam förståelse om vad kvalitet är och hur den kan mätas särskilt utifrån brukarperspektivet. Syftet med denna uppsats var att studera kvalitetsarbetet på kommunal nivå och studera hur upplevd kvalitet skapas och omskapas genom s. LÄS MER